Gossen Ruda
Idag kl 20.00 i TV2.
Lars-Olof Arvids
Det får man ju inte missa! Såvida det inte krockar med Mitt i Naturen, men det brukar ju komma efter trädgårdsprogrammen. smile.gif

Olle
KURT
Boken som Torsten Wallin skrivit om sin trädgård är i alla fall bra.
Betty
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2006, 12:18)
Idag kl 20.00 i TV2.

Tack för påminnelsen, ska genast programmera dvd'n. smile.gif
Alba
Har väntat på detta program.
Det kolliderar tydligen med hockey men jag får dispens 20.00 - 20.30
biggrin.gif
andersen
CITAT (Alba @ 11-10-2006, 19:21)
biggrin.gif

tror att du menar fotbollen eller?
Margith
Nu har ni inte många minuter på er smile.gif
Skynda er ut med hunden, så kanske ni hinner ta med en kopp kaffe till TV:n laugh.gif
Alexander-VG-zon3
ojojoj vilken vacker trädgård den var verkligen vacker
renate
Vilka färger,otroligt vacker.Bra program,Gunnel är bäst. rolleyes.gif tongue.gif
yrian
Oj, utsikt hade han minsann...

Längtar allt tillbaka till sommarens segling som gick i Sthlms norra skärgård... wub.gif
Alba
Vilken trädgård den mannen har.

Gunnel - underbar programledare. Lugn, kunnig och intresserad.
Alba
CITAT (andersen @ 11-10-2006, 19:24)
CITAT (Alba @ 11-10-2006, 19:21)
biggrin.gif

tror att du menar fotbollen eller?

Det var en repris från i går av hockey - MoDo - Frölunda
Margith
Vilket kanon-program!
Ni som missade det här missade verkligen något!
All heder till Gunnel och teamet bakom wub.gif
Efter Gröna rum las ner har det varit tunnsått med sevärda trädgårdsprogram, men nu har vi fått ett trädgårdsprogram som absolut är värt att se smile.gif
kerstin z5-6
Säger detsamma-Äntligen -
Så vackert , lagom tempo och fint foto
ninnisky
Jaa, Gunnel är utan tvekan bäst! biggrin.gif
Susanna
Mmmm...det var verkligen helt suveränt! Och vilken trädgård, jag odlar ju mest grönsaker så jag blev verkligen avis på hans köksträdgård!
vickeva
Mycket bra program, till och med maken tittade och tyckte att det var fint (kanske satt han och väntade på att slå över till fotbollen..). Och precis som någon annan skrev här innan; Vilket foto! Fantastiskt fina bilder från trädgården.
Jag fattar inte hur man kan se precis var saker och ting passar..men det kunde han verkligen. Sedan gjorde ju inte läget saken sämre, så vackert..
fruberglund
Bra program och superfin trädgård, oooh vad jag blev sugen på att odla egen sallad smile.gif

Längtar redan efter nästa program som skulle handla om tulpaner wub.gif
Maria i Helsingborg
Missade för att jag skulle jobba, kul att höra att programmet var bra: denna länken ska jag gå in på i morgon wub.gif
askar
CITAT (Maria i Helsingborg @ 11-10-2006, 22:22)
Missade för att jag skulle jobba, kul att höra att programmet var bra: denna länken ska jag gå in på i morgon wub.gif

Länken fungerar inte... jag testade också tidigare
men jag tror att den kommer att kunna ses imorron. smile.gif
aldo
Ja Gunnel är bäst

Har redan kollat programmet 2 ggr på weben wub.gif
KURT
Jag tycker ändå inte att det framgick hur mycket jobb det ligger bakom trädgården. Det ser mycket "naturligt" ut där, men allt är verkligen uppbyggt.
Gossen Ruda
Mycket bra program och mycket fint paradis han skapat därute.
mulle
Problemet med program som Söderläge är att allting blir lite sterilt då det följer en, om också hur skicklig, designergrupps idéer. Man följer trender och väljer trendväxter och börjar oftast från scratch. Visst blir resultatet snyggt, men...
Jag tycker att det var underbart att se Gunnels gröna igår.
För mig är det tusen gånger mer inspirerande att se en redan väl etablerad trädgård som fullständigt prunkar av personliga lösningar och val.
Men jag tycker ju att hela programmet hade kunnat handla om Torstens ö och att den där märkliga arboretumträdgården hade varit värd ett helt eget avsnitt... Den blev jag verkligen inyfiken på!
Jag tänker skicka ett berömmail till Gunnels producent så att SVT förhoppningsvis satsar på den här typen av trädgårdsprogram också i fortsättningen.
Och jag tycker ju att ni som håller med mig också ska göra det...
smile.gif
Mulle
Betty
Jättebra program! Har verkligen saknat Gunnel. Skönt att se ett "vanligt" trädgårdsprogram i stället för dessa "gör-om-min-trädgård"-program som är det enda man haft att tillgå på sistone.

Jag med ska maila prod. och berömma programmet. Bra idé Mulle! smile.gif
birgitek
Går det i repris? Var jättetrött igår och lyckades somna innan programmet började och vaknade skitsur kl. 21:00
Birgit Ek
Betty
CITAT (birgitek @ 12-10-2006, 12:27)
Går det i repris? Var jättetrött igår och lyckades somna innan programmet började och vaknade skitsur kl. 21:00
Birgit Ek

Det går i repris både 15/10 och 17/10. smile.gif
Maria i Helsingborg
Såg nu, askar......det var javascript, så:
Här är en bättre länk om man inte vill vänta smile.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-10-2006, 21:32)
Säger detsamma-Äntligen -
Så vackert , lagom tempo och fint foto

Instämmer verkligen!
Inte minst att det var lagom tempo - inga 10-minutersinslag som i Söderläge, utan Torsten fick god tid på sig att visa sina underverk och i lugn och ro förklara sin trädgårdsfilosofi. Vilken härlig trädgård. Snacka om stenpartier! smile.gif

Olle
Betty
Veckans avsnitt har just börjat... smile.gif
Gossen Ruda
Nu har det slutat. rolleyes.gif Skapligt, men jag fattar inte riktigt vitsen med att fiffla med en del filmer så att dom ser ut som gamla amatörfilmer. Nån enstaka gång kanske men nu var det för mycket.
Alba
Såg Gunnels Gröna i dag.
Tulpanen är inte min favorit så förra programmet tycker jag var bättre.
Det jar ändock uppskattar är att varje presentation får så mycket tid.
Det växlas inte bilder och trädgårdar ideligen.
Gillar inte att de lägger in filmsekvenser som ser ut som om de är från 50 -talet.
Betty
Jag gillade verkligen kvällens program, ääääälskar tulpaner! wub.gif
Lars-Olof Arvids
Jag håller med - det är härligt med tulpaner och entusiaster som vårdar de gamla fina sorterna! Undras om inte lökförsäljningen ökar något nu. Men jag förstår inte heller varför de vill att det ska se ut som gamla amatörfilmer. Folk förstår att det rör sig om gamla sorter ändå!

Olle
Susanna
Jag gillade också förra programmet bättre. Men var det någon som förstod finessen med fisk och tidningar vid planteringen?
Betty
Fiskrenset = "gammaldags" gödning smile.gif
mulle
Finns här någon som är bra på detta med fiskrens? Kan man planera i det på hösten också?

Jag sitter ju och väntar på en stor sändning från Flora Linnea... wub.gif

Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon