|
Gossen Ruda
11-10-2006, 11:18
Idag kl 20.00 i TV2.
Lars-Olof Arvids
11-10-2006, 13:07
Det får man ju inte missa! Såvida det inte krockar med Mitt i Naturen, men det brukar ju komma efter trädgårdsprogrammen. Olle
Boken som Torsten Wallin skrivit om sin trädgård är i alla fall bra.
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2006, 12:18) Idag kl 20.00 i TV2. Tack för påminnelsen, ska genast programmera dvd'n.
Har väntat på detta program. Det kolliderar tydligen med hockey men jag får dispens 20.00 - 20.30
andersen
11-10-2006, 18:24
CITAT (Alba @ 11-10-2006, 19:21) Har väntat på detta program. Det kolliderar tydligen med hockey men jag får dispens 20.00 - 20.30  tror att du menar fotbollen eller?
Margith
11-10-2006, 18:50
Nu har ni inte många minuter på er Skynda er ut med hunden, så kanske ni hinner ta med en kopp kaffe till TV:n
Alexander-VG-zon3
11-10-2006, 19:30
ojojoj vilken vacker trädgård den var verkligen vacker
Vilka färger,otroligt vacker.Bra program,Gunnel är bäst.
Oj, utsikt hade han minsann... Längtar allt tillbaka till sommarens segling som gick i Sthlms norra skärgård...
Vilken trädgård den mannen har.
Gunnel - underbar programledare. Lugn, kunnig och intresserad.
CITAT (andersen @ 11-10-2006, 19:24) CITAT (Alba @ 11-10-2006, 19:21) Har väntat på detta program. Det kolliderar tydligen med hockey men jag får dispens 20.00 - 20.30  tror att du menar fotbollen eller? Det var en repris från i går av hockey - MoDo - Frölunda
Margith
11-10-2006, 20:12
Vilket kanon-program! Ni som missade det här missade verkligen något! All heder till Gunnel och teamet bakom  Efter Gröna rum las ner har det varit tunnsått med sevärda trädgårdsprogram, men nu har vi fått ett trädgårdsprogram som absolut är värt att se
kerstin z5-6
11-10-2006, 20:32
Säger detsamma-Äntligen - Så vackert , lagom tempo och fint foto
ninnisky
11-10-2006, 20:40
Jaa, Gunnel är utan tvekan bäst!
Susanna
11-10-2006, 20:43
Mmmm...det var verkligen helt suveränt! Och vilken trädgård, jag odlar ju mest grönsaker så jag blev verkligen avis på hans köksträdgård!
vickeva
11-10-2006, 20:46
Mycket bra program, till och med maken tittade och tyckte att det var fint (kanske satt han och väntade på att slå över till fotbollen..). Och precis som någon annan skrev här innan; Vilket foto! Fantastiskt fina bilder från trädgården. Jag fattar inte hur man kan se precis var saker och ting passar..men det kunde han verkligen. Sedan gjorde ju inte läget saken sämre, så vackert..
fruberglund
11-10-2006, 20:59
Bra program och superfin trädgård, oooh vad jag blev sugen på att odla egen sallad Längtar redan efter nästa program som skulle handla om tulpaner
Maria i Helsingborg
11-10-2006, 21:22
Missade för att jag skulle jobba, kul att höra att programmet var bra: denna länken ska jag gå in på i morgon
CITAT (Maria i Helsingborg @ 11-10-2006, 22:22) Missade för att jag skulle jobba, kul att höra att programmet var bra: denna länken ska jag gå in på i morgon  Länken fungerar inte... jag testade också tidigare men jag tror att den kommer att kunna ses imorron.
Ja Gunnel är bäst Har redan kollat programmet 2 ggr på weben
Jag tycker ändå inte att det framgick hur mycket jobb det ligger bakom trädgården. Det ser mycket "naturligt" ut där, men allt är verkligen uppbyggt.
Gossen Ruda
12-10-2006, 07:52
Mycket bra program och mycket fint paradis han skapat därute.
Problemet med program som Söderläge är att allting blir lite sterilt då det följer en, om också hur skicklig, designergrupps idéer. Man följer trender och väljer trendväxter och börjar oftast från scratch. Visst blir resultatet snyggt, men... Jag tycker att det var underbart att se Gunnels gröna igår. För mig är det tusen gånger mer inspirerande att se en redan väl etablerad trädgård som fullständigt prunkar av personliga lösningar och val. Men jag tycker ju att hela programmet hade kunnat handla om Torstens ö och att den där märkliga arboretumträdgården hade varit värd ett helt eget avsnitt... Den blev jag verkligen inyfiken på! Jag tänker skicka ett berömmail till Gunnels producent så att SVT förhoppningsvis satsar på den här typen av trädgårdsprogram också i fortsättningen. Och jag tycker ju att ni som håller med mig också ska göra det... Mulle
Jättebra program! Har verkligen saknat Gunnel. Skönt att se ett "vanligt" trädgårdsprogram i stället för dessa "gör-om-min-trädgård"-program som är det enda man haft att tillgå på sistone. Jag med ska maila prod. och berömma programmet. Bra idé Mulle!
birgitek
12-10-2006, 11:27
Går det i repris? Var jättetrött igår och lyckades somna innan programmet började och vaknade skitsur kl. 21:00 Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 12-10-2006, 12:27) Går det i repris? Var jättetrött igår och lyckades somna innan programmet började och vaknade skitsur kl. 21:00 Birgit Ek Det går i repris både 15/10 och 17/10.
Maria i Helsingborg
12-10-2006, 12:16
Såg nu, askar......det var javascript, så: Här är en bättre länk om man inte vill vänta
Lars-Olof Arvids
12-10-2006, 12:38
CITAT (kerstin z5-6 @ 11-10-2006, 21:32) Säger detsamma-Äntligen - Så vackert , lagom tempo och fint foto Instämmer verkligen! Inte minst att det var lagom tempo - inga 10-minutersinslag som i Söderläge, utan Torsten fick god tid på sig att visa sina underverk och i lugn och ro förklara sin trädgårdsfilosofi. Vilken härlig trädgård. Snacka om stenpartier! Olle
Veckans avsnitt har just börjat...
Gossen Ruda
18-10-2006, 20:28
Nu har det slutat.  Skapligt, men jag fattar inte riktigt vitsen med att fiffla med en del filmer så att dom ser ut som gamla amatörfilmer. Nån enstaka gång kanske men nu var det för mycket.
Såg Gunnels Gröna i dag. Tulpanen är inte min favorit så förra programmet tycker jag var bättre. Det jar ändock uppskattar är att varje presentation får så mycket tid. Det växlas inte bilder och trädgårdar ideligen. Gillar inte att de lägger in filmsekvenser som ser ut som om de är från 50 -talet.
Jag gillade verkligen kvällens program, ääääälskar tulpaner!
Lars-Olof Arvids
19-10-2006, 07:28
Jag håller med - det är härligt med tulpaner och entusiaster som vårdar de gamla fina sorterna! Undras om inte lökförsäljningen ökar något nu. Men jag förstår inte heller varför de vill att det ska se ut som gamla amatörfilmer. Folk förstår att det rör sig om gamla sorter ändå!
Olle
Susanna
19-10-2006, 07:59
Jag gillade också förra programmet bättre. Men var det någon som förstod finessen med fisk och tidningar vid planteringen?
Fiskrenset = "gammaldags" gödning
Finns här någon som är bra på detta med fiskrens? Kan man planera i det på hösten också? Jag sitter ju och väntar på en stor sändning från Flora Linnea... Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|