Vesna
Hej,

Denna blomma är väl eg ett ogräs?! Jag har en som återkommer i min spireahäck år efter år. Jag skulle önska att den kunde översålla min spireahäck så den blommar hela sommaren smile.gif

Är det någon som vet vad den heter och hur jag kan få den at sprida sig kopiöst smile.gif FInns den att köpa på frö etc. Ettårig? Finns den i fler färger?

Finns det någon som har något annat tips på ogräs som kan klättra i min spireahäck så den blommar även på sensommaren?

mulle
Det är en snårvinda, hatad och ratad av många...
Jag är som du, jag älskar den och har både en vit och en rosa. Men det gäller att fundera var man placerar vindan så att den inte tar över!
Du kan krafsa upp lite rotbitar och plantera längs häcken eller bara vänta, den sprider sig antagligen nog så småningom!
Mulle
kerstin z5-6
Jag skulle försöka utrota den -den tar över alldeles för lätt -och sprider sig ohämmat
Ophelia
Tycker du om blomman men vill han betydligt mer lätthanterlig växt sås kulle jag råda dig att satsa på Blomma för dagen (Ipomoea). De är ganska trevliga med liknande blommor och en bra klätterförmåga. Kan faktiskt fröså sig men tar inte över totalt men du kan ju leka med olika färger varje år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon