tillsanna
Tänkte höra om ni har tips, hur övervintrar jag mina växter som står i krukor på altanen?

Jag har bland annat 3 st aloe vera (tror jag de heter, suckulenter) samt ett ormbunksliknande litet träd/buske från Nya Zeeland (vet inte vad det heter).

Jag har ingen bra placering inne, utom att det då just står inne där det är varmt.

Vi har två förråd ute, men båda är oisolerade och jag vet inte om det blir frysgrader där (vi flyttade in i huset i våras).

Aloe veran fick jag tips om att ställa ljust och svalt, men det blir som sagt problematiskt. Så vad är bäst, att ställa in dem, ställa dem i förråd eller kan man täcka över krukorna på något sätt, och i så fall med vad?

Alla tips och idéer mottages tacksamt!

Tack!
mari_tres
Min aloe har jag innomhus året om, har aldrig varit några problem. Den står dessutom inte ens i söderfönster. Dock får den inte vatten särskilt ofta. Den växer och frodas iallafall =)
kerstin z5-6
alla dina ,kan skötas som krukväxter inne under vintern
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon