Full version: Audi A3
niklaswik
Jag går och funderar på om jag ska köpa en Audi A3.
Är det nån här på forumet som har eller har haft en sån och vill övertala mig att låta bli eller kanske tycker att jag ska satsa på en sån? smile.gif

Det kan ju också vara så att din mosters kusins kompis har en som du har åkt i en gång och du tyckte den var skön att åka i.. smile.gif

Alla erfarenheter mottages tacksamt!
Annika Ljunggren
Jag har hyrt en sån i en månad. Tyckte att den var lite stor för mig att sitta i, kändes inte riktigt bekvämt (är ca 1,60). Det var mest stolen som kändes konstig så jag var nog helt enkelt för kort.

Annars var den bra... mycket utrymme, trevlig att köra... men jag gillar pojkvännens golf bättre, antagligen för att jag är så kort då! smile.gif Den är lite mindre i stolarna.
niklaswik
Tack för svaret!

Själv är jag 1,79 så det ska nog inte vara nåt problem.

Inget negativt, t.ex. instabil när man kör fort eller så?
Stussi
Vi har iofs en A4 men är mycket nöjd med den! smile.gif Den har mycket bra väghållning och är skön att köra. (Dock har vi en 1.9 TDI så det är inte SÅ mycket "klös" i den direkt! laugh.gif) Köregenskaperna kanske inte går att jämföra mellan en A3 och A4 men komforten invändigt kanske? Tycker iaf att A4:an har sköna stolar och man sitter bra (jag är 1.69 och min man är 1.91, båda sitter lika bra). Vi åker väldigt mycket bil och det är inga probelm att åka långt i den.
niklaswik
Ja invändigt så är dom nog ganska lika. smile.gif

Jag har fått för mig att alla Audi är sköna att åka långt i, det är delvis därför jag sneglar åt A3-hållet eftersom jag snart kommer ha 5,5 mil till jobbet...
Annika Ljunggren
Den är stabil och bra att köra längre sträckor med tycker jag. Jag har använt den för att pendla längre sträckor (mellan 10 och 20 mil) med och det har fungerat riktigt bra!
niklaswik
Okej, kanon. smile.gif

Då får jag se när det dyker upp nån bra sån. smile.gif
Monica M zon 4
Har också en A4 och är helnöjd! Den är stadig och stabil, rymlig invändigt och har många finesser. Det finns många inställningar på stolen så man kan sitta riktigt bekvämt.

Den känns inte klumpig utan är lätt att manövrera även på trånga parkeringar.

Den har bra lastutrymme också. Det går att fälla baksätena så man får ett jättehål att stuva in saker i. Den är naturligtivis inte lika lättlastad som en kombi men den duger bra åt mig.

Jag har bara haft ett problem med bilen. Kanalerna, där allt regnvatten ska rinna ut mellan vindrutan och motorhuven, blev fulla av björkfrön och tjafs så jag fick rejäl översvämning i bilen. Maken sög upp 30 liter vatten från passagerarframsätesgolvet! Sen fick bilen stå på tork med fläktar några dagar. Nu ska vi kolla kanalerna med jämna mellanrum så det inte händer igen! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon