Full version: Yippie! tre knoppar!
Ella
Nu är jag glad! Det växer så det knakar i den lilla trädgården! Flammentanzen har tre knoppar, clematis multi blue blommar, clematis star of inteia har också flera knoppar en av kaprifolerna likaså. Allt detta planterat i april.

Tänk att jag skulle få utdelning på minst en av rosorna redan första året! wub.gif rolleyes.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Kajsa
Oj då du bor väl längst ner i Skåne?
Grannen har en Flammentanz ros och den brukar blomma i juli
här i mellan Sverige.
Ella
Jo jag bor i skåne, men jag vet inte hur lång tid det tar innan knopparna slår ut, det kan nog ta flera veckor och sen ska den ju blomma flera veckor. Så innan den har blommat klart är vi nog inne i juli, eller...
Kajsa
Blir alltid avundsjuk på er Skåningar, det måste bara vara enklare
att ha trädgård där. Och fin mylla att odla i, suck! rolleyes.gif
Ella
Jag undrar om du hade kallat leran för fin mylla om du hade lärt känna den riktigt råa leran som jag har här.

I rosrabatten har någon annan faktiskt blandar i grus tidigare men resten av trädgården är rå lera, så rå att jorden vid torka till och med spricker under gräsmattan! Jag kommer att få släpa dit mycket grus och sånt, tur att trädgården inte är så stor i alla fall rolleyes.gif

Jordförbättring får man nog slita med oberoende av var man bor wink.gif

Fast det förståss zon 1 är lyxigt! Det njuter jag av wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon