Ställde en fråga hur jag skulle förvara mina pelargoner och har även försökt läsa mig till på internet.
Nu är det så många olika bud. 5-8 grader eller 10-15 grader i vissa fall är det mörkt i andra fall är det ljust.
Jag antar att det går förvara på flera olika sätt, iom att det finns så många olika förslag. Dock undrar jag vad det är för skillnad att förvara ljust eller mörkt?
Personligen hade jag inte tänkt ha mina pelargoner framme under vintern för att se på. Jag har om jag nämt i ett tidigare inlägg två alternativ, både med ungefär samma temperatur. En ljus sval tvättstuga som pendlar mellan 10-15 grader och ett mörkt och ett kolsvart förråd som ligger något lägre i temperatur.
Så vad väljer mad för att blommorna får bästa vilan och bästa starten till våren. Förra året hade jag dem i det mörka förrådet och det var inte lätt att få igång dem efteråt. Bara en av sex plantor klarade sig och de växte inte till sig på hela sommaren

Så vad är det för skillnad mellan ljus och mörk förvaring.
Sedan har jag en följdfråga som kanske hör ihop med detta. Jag har sett pelargoner som är höga och glesa, tycker personligen inte att det är så snyggt. det kanske beror på sorten eller så kanske man måste skära ner dem. Hur ligger det till? Mina pellisar nu är ju inte mer än 20 cm, det finns inte så mycket att skära ner på? Hur gör jag?
Mycket svammel