Alba
Jo det blev en fråga till.

Musen lägger av ibland - går inte högerklicka.
Ska man anse den som förbrukad eller är det något annat fel ?
adrian
CITAT (Alba @ 12-10-2006, 19:42)

blink.gif laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
Alba
Men Adrian .......
stina
Om det är en vanlig mus - ja förbrukad skulle jag tro.

Är den trådlös med batteri alltså och den ibland inte reagerar - batteribyte.
Alba
OK - en helt vanlig med tråd.
adrian
CITAT (Alba @ 12-10-2006, 19:44)
Men Adrian .......

Men Alba.. tongue.gif
(här är vi inte blyga... biggrin.gif )

Jaja... smile.gif
Det var ialla fall ett kul inlägg... rolleyes.gif tongue.gif
stina
CITAT (adrian @ 12-10-2006, 20:43)

Apropå Adrians tankar så glömmer jag aldrig när jag var på min första "pc-kurs" någon gång på 80-talet. Jag satt längst fram med min kompis bredvid mej. Läraren sa "rör nu på musen och se vad som händer". Gissa om jag och kompisen höll på att smälla av! Vi störde hela kursen med att fnittra oavbrutet resten av tiden. ohmy.gif tongue.gif biggrin.gif
Alba
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif
yrian
CITAT (stina @ 12-10-2006, 19:50)
Apropå Adrians tankar så glömmer jag aldrig när jag var på min första "pc-kurs" någon gång på 80-talet. Jag satt längst fram med min kompis bredvid mej. Läraren sa "rör nu på musen och se vad som händer". Gissa om jag och kompisen höll på att smälla av!  Vi störde hela kursen med att fnittra oavbrutet resten av tiden.  :o  :P  :D

laugh.gif

Apropå "musar". En riktig mus i det här fallet:
Jag sitter med några vänner och fikar i ett torp i skogen när musfällan plötsligt smäller igen under vasken. Och jag får ur mig ett: AJ! Det gör ont på musen!
Generad, jag? ehee...

Hahaha, kul tråd.........
Alba
pejori
får nog erkänna att min första tanke när jag såg rubriken, var snubblande nära Adrians laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Alba
Men fy .........

laugh.gif
Fizzgigg
Avdelningen trivialt vetande man inte har någon nytta av: musen heter ju mus eftersom sladden liknar en svans, men det finns faktiskt ett smeknamn på trådlösa möss inom hackerkretsar. En sladdlös mus kallas för hamster.

Och nej, jag hittar inte på. smile.gif Man hittar mycket kul i The Jargon Files / Hackers Dictionary.
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif såg en kul "mus" i en dataaffär för ett par år sedan...knapparna var öron och resten var utformat som en mus laugh.gif laugh.gif
adrian
CITAT (Alba @ 12-10-2006, 20:21)

Jag har en växt som fick en lite konstig "kanna" och det känns som om den bör visas igen... rolleyes.gif blink.gif smile.gif

askar
Jag har en Hamster biggrin.gif

och tack vare att någon... minns inte vem...här på forumet
gav mig länk till uppdateringssida så fungerar den perfekt än idag. wub.gif
pejori
CITAT (adrian @ 12-10-2006, 22:21)

Jag har en växt som fick en lite konstig "kanna" och det känns som om den bör visas igen... rolleyes.gif blink.gif smile.gif

ohmy.gif ohmy.gif huh.gif unsure.gif wink.gif rolleyes.gif wub.gif
adrian
Tuff frilla va???? rolleyes.gif
pejori
CITAT (adrian @ 12-10-2006, 22:26)
Tuff frilla va???? rolleyes.gif

ursnygg laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Biggan_
Uuuupss! ohmy.gif ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
pejori
en frisyr att visa upp för dom som "friserar musen" laugh.gif laugh.gif laugh.gif
adrian
CITAT (pejori @ 12-10-2006, 22:34)
en frisyr att visa upp för dom som "friserar musen" laugh.gif  :lol:  :lol:

Eller hamstern... rolleyes.gif
pejori
CITAT (adrian @ 12-10-2006, 22:36)
CITAT (pejori @ 12-10-2006, 22:34)
en frisyr att visa upp för dom som "friserar musen" laugh.gif  laugh.gif  laugh.gif

Eller hamstern... rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif två toffsar på sidan av hamstern laugh.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
Han kanske är på semester

http://www.sfolife.net/wp-content/uploads/...6/03/mouse1.jpg
pejori
laugh.gif laugh.gif laugh.gif en MIM

( mission imposible mouse)
laugh.gif
Hannele
CITAT (adrian @ 12-10-2006, 19:43)

Ny omröstning på gång?? rolleyes.gif
Ophelia
CITAT (Fizzgigg @ 12-10-2006, 22:15)
Avdelningen trivialt vetande man inte har någon nytta av: musen heter ju mus eftersom sladden liknar en svans, men det finns faktiskt ett smeknamn på trådlösa möss inom hackerkretsar. En sladdlös mus kallas för hamster.

Och nej, jag hittar inte på. smile.gif Man hittar mycket kul i The Jargon Files / Hackers Dictionary.

Det borde vara en rollermouse som kallas för hamster rolleyes.gif
Fizzgigg
CITAT (Hannele @ 13-10-2006, 17:49)

Man skulle kunna tro att det bara var män som råkade ut för det problemet. Nej, vänta nu, det är ju joysticken som kan bli utnött. Sorry, fel av mig. tongue.gif
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 14-10-2006, 13:47)

Man skulle kunna tro att det bara var män som råkade ut för det problemet. Nej, vänta nu, det är ju joysticken som kan bli utnött. Sorry, fel av mig. tongue.gif

laugh.gif

En mus kan också bli sliten av flitigt användande, men det kan man undvika genom att använda tangentobordet mer. Det finns massor av roliga knappar att trycka på som gör musen överflödig smile.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 14-10-2006, 12:54)

laugh.gif

En mus kan också bli sliten av flitigt användande, men det kan man undvika genom att använda tangentobordet mer. Det finns massor av roliga knappar att trycka på som gör musen överflödig smile.gif

Knappar i all ära men jag föredrar nog högtalarna eftersom de har rattar man kan justera. smile.gif
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 14-10-2006, 13:57)
CITAT (LadyG @ 14-10-2006, 12:54)

laugh.gif

Knappar i all ära men jag föredrar nog högtalarna eftersom de har rattar man kan justera. smile.gif

Datorer är jätteroliga, det finns så mycket roligt man kan göra med dem smile.gif
Magdis
CITAT (LadyG @ 14-10-2006, 13:01)
Datorer är jätteroliga, det finns så mycket roligt man kan göra med dem smile.gif

Ja det är ju ganska fantastiskt...hur klarade man sig utan förr? biggrin.gif Om det är nåt man vill ta reda på nu kan man ju hitta det hur snabbt som helst på Internet. smile.gif
Hannele

Några rumsrena förslag? rolleyes.gif
LadyG
CITAT (Hannele @ 14-10-2006, 14:03)

laugh.gif

Oja, gillar man att spela spel är möjligheterna oändliga t ex.

Eller så tar man sina favoritbilder och lägger in i Windows Movie Maker (finns under Alla Program-Tillbehör), väljer en favoritlåt till och skapar sin egen film som man kan dela med sig av. ett trevligare sätt att dela med sig av semesterbilderna än diabilder imho smile.gif

Det finns hur mycket som helst wub.gif
niklaswik

Hmm tittar man upp-och-ner så ser det bättre ut.. sleep.gif laugh.gif

Tycker iaf jag.. biggrin.gif (snuskhummer, jag???)
Fizzgigg
CITAT (Hannele @ 14-10-2006, 13:03)

Spel är hur kul som helst, både på datorer och spelkonsoler. Och det blir ju extra kul när man kan spöa ungarna i spel också. Det är kul med en familj där det är de vuxna som är bättre på spel än kidsen. smile.gif

Precis som LadyG säger är det kul att göra egna bildspel och sånt också även om det knappt är någon utmaning längre eftersom programen är så larvigt enkla att jobba med och ändå ger väldigt bra resultat.

Sedan har vi ett musikbibliotek på ungefär12000 låtar liggande på datorn (och ja, vi har alla låtarna på originalskivor, vi har inte stulit låtar från internet med Kazaa eller något sånt program smile.gif ) och där är det trevligt att sitta och pyssla med spelningslistor och såna saker, ungefär som en filatelist sitter och påtar med sna frimärken. Ibland hittar man en låt som det var länge sedan man lyssnade på och så spisar man musik medan man fortsätter pysslandet.

Plus att det är ju faktiskt nästan larvigt kul att bygga datorer och mecka med dem också. Jag förstår precis hus bilgalningar som meckar med sina bilar i garaget hela helgerna känner sig fast jag håller på med datorer istället. Turligt/oturligt nog behöver jag mecka med dem så sällan eftersom de alltid fungerar och det är ju inte så ofta man har nöjet att köpa en massa trevligt saker och bygga nya en ny dator.
Fizzgigg
CITAT (niklaswik @ 14-10-2006, 13:13)

Hmm tittar man upp-och-ner så ser det bättre ut.. sleep.gif laugh.gif

Tycker iaf jag.. biggrin.gif (snuskhummer, jag???)

Då skulle den se ut som en nysmiskad fästing. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon