Pernillaheterjag
Kan någon hjälpa mig att få denna fina växt att övervintra?
kerstin z5-6
Gräv upp och förvara knölen frostfritt och svalt
Pernillaheterjag
Kerstin z5-6, du är en pärla! Snabb är du också!

Jag har sedan jag köpte den haft den planterad i urna. Den har blommat sedan i juli, då jag köpte den - love it!

När jag köpte den fick jag info om att den kunde övervintra i urna frostfritt, men jag känner mig osäker... Det stämmer alltså inte Kerstin?

Vill du vara snäll att förtydliga dig när du säger att jag ska ta upp löken och förvara svalt. När? Hur länge? När återplantera? Djup? Friland/urna? Läge?

Tja, det var väl i stort sett alla frågor jag kan komma på för tillfället (amatör tänker du... och det stämmer ju...)
kerstin z5-6
Jo visst smile.gif jag trodde du hade den i rabatt -är den i kruka kan du bara hysta in den -ytterst försiktig nästan inget vatten fram till feb mars -när den kan få mer ljus -skjuter den grönt -då ökar du på vatten framåt mars april -den gillar inte frost , men kan börja avhärdas ute dagtid rätt tidigt -
I samband med att den verkar komma igen -kan du tillföra ny jord i översta lagret -eller knacka ur den och byta större del av jordmängden
Lycka till !

Nej , amatör tänker jag inte -finns massor med växter jag inte har en susning om hur de ska skötas -då frågar jag smile.gif det är det som är så himla bra med ett forum !
Pernillaheterjag
Tusen tack Kerstin! Då vet jag hur jag ska hantera den, hoppas att den klarar sig och kan bli lika fin nästa år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon