Elisabeth P
Nej, nu vågar jag inte vänta längre. wacko.gif
Alla mina vackra blommor åkte in i garaget idag. Pelargonier, fushcior, änglatrumpeten, begonier och diverse lökar.
Känns ju väldigt tråkigt att behöva ställa in dem när de blommar något alldeles kolosalt fortfarande sad.gif , men temperaturen kryper neråt och jag vill inte riskera att frosten tar dem. unsure.gif
Fuschiorna hade t.o.m mängder med små knoppar. - Knippsar ni av dem nu?
Nu är det bara till att hoppas att allt klarar sig till nästa år rolleyes.gif håller tummarna

Lisa
kristerh
Mina åker in i helgen, de har "lovat" kallare väder nästa vecka med ev minusgrader på nätterna
Kajsa
Allt är inne efter en riktig jobbhelg, klippt ner mina fuchsior, tagit in alla stam/krukrosor, knölar och lökar. Grävt grönsakslandet, tagit hand om div. grönsaker som ligger i frysen. 25 nya rosor är nergrävda sista veckorna och täckta. Nu är det bara löven kvar, på TV sa dom igår kväll att det skulle bli snö i veckan, det har man svårt att fatta. Känner mig ganska mör överallt i kroppen just nu.
pialotta
Lisa
vad har du för vintertemp i garaget? Är det mörkt?
(måste bara fråga för jag vet inte hur jag skall göra med mina trumpeter etc)
ojdå nu såg jag svaret i en annan tråd wub.gif 4-5 grader med fönster står det
laugh.gif
zynk
Oj då... Mina knölar står kvar. Jag trodde inte det gjorde nåt om t ex Dahlorna fick en frostnatt (annat än att de vissnar förstår). Hade tänk gräva upp dem efter första fristen. Jag vill ju njuta av blomningen så länge det går laugh.gif .
kerstin z5-6
jag tog upp mina när jag hade sådana efter det att bladen svartnat -så länge jorden inte tjälat går det fint med dahllia
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon