Full version: Gräs i rabatten
yvohel
tongue.gif [COLOR=blue] Hej...jag brukar lägga ett tjockt lager med friskt gräs när jag har rensat mina rabatter och gett dem näring på våren..det verkar funka både mot torka och ogräs för det mesta iallafall..visst syns det lite i början av säsongen innan det prunkar i rabatten ordentligt, men det gör inte mig något..nån som har nån synpunkt på detta om det är kass för växtligheten eller???

wacko.gif wink.gif wonnie zon 4 kanske 3 ibland
mulle
Absolut inte kass. Gräsklipp är ypperligt, håller fukten kvar och ogräset borta.
Jag använder det själv i både rabatter och köksland och runt buskar.
Men, och detta har jag lärt mig av Kerstin, om det finns risk för sorkangrepp ska man ta bort klippet till vintern så att de små marodörerna inte får ett varmt och skönt bo kring smakliga rötter!
Mulle
yvohel
ohmy.gif Ojdå..hmmm men hur ser jag det..jag har visserligen haft två katter där i sommar men nu skall de hem till stockholm de små krakarna..inte kul inte tycker de för där får de ej gå ut..såd e har nog hållt efter en hel del kan jag tro..för fet har den ena blivit..så det måste ha vankats godsaker. tongue.gif
Wonnie huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon