Full version: Kontaktlinser
stennie
Idag var jag och fick mina första linser (progresiva)
någon som har erfarenhet? skulle vara kul att höra!
Hannele
Enda jag ångrar, att jag inte skaffade tidigare. smile.gif
Använder engångslinser, när jag tränar, dansar, simmar, ute i regnet...
(Eftersom jag är närsynt, behöver jag bara en lins i mitt ledande öga.)
kristerh
använder både linser o glasögon, fast inte samtidigt laugh.gif
kommer ihåg när jag skaffade linser, en helt ny värd öppnade sig,
har man bara glasögon missar man lite av "sidosynen"
Månskensbonden
CITAT (kristerh @ 13-10-2006, 15:44)
har man bara glasögon missar man lite av "sidosynen"

Javisst, linser ger en betydlig bättre 'vidvinkel'!!

wacko.gif *tittar 'snett' på allt och alla geonm sina linser* biggrin.gif

(Själv har jag haft linser sedan tidigt åttiotal)
LadyG
Linser är underbart när man tränar, glasögon skulle bara gå sönder förr eller senare.
wub.gif
sudden
ja linser är superbra! jag skaffade mina första i 8:an och det blev helt annorlunda bpde synmässigt och utseendemässigt biggrin.gif

nu har jag efter ett antal år opererat mina ögon och det är det enda som är bättre laugh.gif
Ciczi
Bara positivt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ciczi
malin72
CITAT (sudden @ 13-10-2006, 21:19)
ja linser är superbra! jag skaffade mina första i 8:an och det blev helt annorlunda bpde synmässigt och utseendemässigt biggrin.gif

nu har jag efter ett antal år opererat mina ögon och det är det enda som är bättre laugh.gif

sad.gif sad.gif sad.gif oj då du har gjort det jag önskar att jag vågar...när man nästan är blind redan är det så jobbigt för tänk om nåt går fel ohmy.gif ohmy.gif tar dom ett öga i taget?????
Rapchic
CITAT (LadyG @ 13-10-2006, 17:20)
Linser är underbart när man tränar, glasögon skulle bara gå sönder förr eller senare.
wub.gif

jag tränar med (utan i närkontakt) glasögon
önskar man hade råd med linser
LadyG
CITAT (Rapchic @ 14-10-2006, 15:35)
CITAT (LadyG @ 13-10-2006, 17:20)
wub.gif

jag tränar med (utan i närkontakt) glasögon
önskar man hade råd med linser

Fast i karate rullar ni kanske inte omkring på mattan och brottas lika mycket som vi gör biggrin.gif

Fast jag har iofs glasögon varenda dag, utom just under träning, i vanliga fall.
sudden
CITAT (malin72 @ 14-10-2006, 12:39)
CITAT (sudden @ 13-10-2006, 21:19)
ja linser är superbra! jag skaffade mina första i 8:an och det blev helt annorlunda bpde synmässigt och utseendemässigt  :D

nu har jag efter ett antal år opererat mina ögon och det är det enda som är bättre  :lol:

sad.gif sad.gif sad.gif oj då du har gjort det jag önskar att jag vågar...när man nästan är blind redan är det så jobbigt för tänk om nåt går fel ohmy.gif ohmy.gif tar dom ett öga i taget?????

det beror lite på vilken operation man gör.. jag gjorde inte laser utan har opererat in en lins i varje öga biggrin.gif
jag är huuuur nöjd som helst!! laugh.gif

de opererar båda ögonen på en gång och det går jättefort plus att man kan få lugnande om man behöver. jag fick så mkt lugnande att betedde mig som om jag var full efter operationen och somnade en stund tongue.gif
under operationen var jag inte så men jag var nog betydligt lugnare än om jag inte tagit lugnandet... trodde inte jag fått nåt förräns efter haha

dagen efter såg jag prefekt och har så gjort fram tills idag tongue.gif

så om du vill operera dig - gör det! det är underbart!

lite dyrt men det är helt klart värt det!
kristerh
CITAT (sudden @ 14-10-2006, 19:54)
det beror lite på vilken operation man gör.. jag gjorde inte laser utan har opererat in en lins i varje öga biggrin.gif
jag är huuuur nöjd som helst!! laugh.gif

har jag aldrig hört talas om att man kan wink.gif vad kostar det?
vad händer om synen förändras wink.gif det brukar den ju göra genom åren?
askar
Tydligen ganska ny metod.
Operera in linser.
kristerh
verkar ju jättebra, men alldeles nytt, jag får nog avvakta och se om det finns några biverkningar wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon