Tack för kommentarerna ... väckarklockan på 05:30 idag ... bu-hu ... inte min favvotid direkt.
Vi har fått massor med trevlig respons idag, njutit av soligt väder, haft provsmakningar och diskuterat chili och chiliprodukter på hög och låg nivå.
Mangoldblad håller sig inte snygga så länge ... vi plockade dom precis innan vi skulle åka sen var dom sista ganska vissna vid slutet av dan. Skulle haft dem stående i en hink vatten tror jag.
De olika chilipulvrena har jag malt i en kvarn jag köpt för ändamålet, det är egentligen en sädeskvarn att mala mjöl på men maler fantastiskt bra chili-/paprikapulver hur grovt eller fint man vill ha det.
"Husets Chilipulver" innehåller bla. olika chilis, paprika, rökt chili, spiskummin och vitlök. Har varit mycket uppskattat av alla som doftat eller smakat ... ska fortsätta förfina receptet så länge råvarorna räcker.
Några nya produkter har tillkommit sen förra marknaden, bla. en Habanero/vitlökspasta och en variant med Jalapeño/vitlök och en tokigt stark Habanerosås. Olika malda chilis syns i "provrören".
Några bilder från idag :
Morgontrött Yrian :

Dagens chilikorg :