Gossen Ruda
Tog några bilder idag vid sommarstugan. Det är inte så mycket som blommar så här sent men lite fanns det. Finast var tidlösan som för en gång skull lyckades blomma, tack vare den sena eftersommaren. För det mesta hinner den nätt och jämt gå i knopp innan det blir för kallt för den.

En annan som dock alltid blommar vid den här tiden är oktoberkragen som står och lyser mot husväggen. Nere till vänster syns också några enstaka blommor av jättenattljus.

Några sena Rudbeckior och en ensam solbrud syns i en annan rabatt.

Strax bredvid en ensam blomma av sköldpaddsört.

Gurkan
Tjusigt ... här är det mest på väg att vissna ner, solrosorna håller jag på att röja bort, några dahlior kämpar dock på och rosenskära och slingerkrasse blommar faktiskt som mest och vackrast just nu.

Tidlösan var väldigt vacker ! Ser ut som krokusar i mitt obildade öga ...
Morbid
Jag har också haft blom i mina Tidlösor.. Fast det har jag ju å andra sidan alltid.. Däremot har jag ett litet äppelträd som blommar nu.. blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon