Vesna
Hej,

Jag har haft liljor i kruka de senaste två somrarna. Förra hösten tog jag in hela krukan och övervintrade. Det gick bra. Nu tänkte jag ta ur lökarna för jag behöver krukan till annat och funderade på att plantera ner lökarna i rabatten stället. Till min stora förtjusning har jag från ett 15-tal lökar fått det flerdubbla i krukan smile.gif Frågan är nu kan jag plantaera ner dem nu eller ska jag vänta till våren? Övevintrar jag dem som glamini/gladiolus och liknande isf? Sand, mörkt och 15 grader? Blir det bra?

Funderar på om jag "vågar" plantera ner dem intill rhoddarna. De är väl kanske inte allt för förtjusta i sur jord? Kommer de blomma alls där?
kerstin z5-6
är det vanliga liljor eller Kroll lijor ?
Jag har planterat idag så det går bra , vanliga lilium vill ha väldränerad neutral jord
Vesna
Tack, då planterar jag ner dem imorgon smile.gif Skippar kanske att sätta dem med rhododendron....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon