Full version: nypon
SeattleRoseGuy
Hello from Seattle. Excuse me for not writing in Swedish. I know enough of your language to struggle through reading it, but my writing skills are not good.

I am doing research on growing roses as a fruit. Sweden has a tradition of using nypon, rose hips, in the kitchen, which we do not have in the US. I am interested in hearing from anyone that is growing an outstanding variety of roses for hips (nypon). I am especially intersted in hearing about unusual ones that have unique taste or very large size. You can reach me directly at markl@nytec.com.

Thanks,
Mark Lee, a Norwegian-American smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Ok då skriver jag på svenska så du får öva.

Jag tror jag gör som de flesta andra svenskar, jag odlar inte vanliga nypon vi har ju allemansrätt i sverige och det växer en massa nypon vilt i naturen så jag plockar av dem ifall jag vill ha nypon. Riktig nyponsoppa gjord på hemplockade nypon har jag smakat och det är godare än köpt nyponsoppa men det är så mycket jobb med att rensa nypona att jag nog hellre köper nyponsoppa i affären. De nypon jag plockar gör jag nyponsherry av då behöver man inte rensa nypona.

Här hittar du mitt recept på nyponsherry:

http://www.odla.nu/forums/index.php?act=ST...bf1671eb5be4618
SeattleRoseGuy
Thanks for your reply. I sounds like nature provides an abundance of rosehips in your area, so why grow them in your garden. The same thing exists in Seattle with blackberries which grow everywhere thanks to birds scattering seeds. The wild blackberries are so good that few people grow them in their gardens. I may try your nyponsherry if I can find enough nypon.

If was fun practicing my Swedish. Thanks for not writing in English!
Tack så mycket,
Mark
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon