Full version: Grön plats?
yvohel
hejsan

håller på och anlägger en ganska stor plätt på allmänn mark precis utanför tomten det har varit så fult där med massor av stora stenar och till våren kommer det på massor av jord och jag vill ha ytan grön o trevlig eftersom jag kommer att se den från min altan..men nu är det så att vi redan har massor av gräsmatta o vill egentligen inte ha mer att klippa...så jag undrar om någonhar nåt bra tips vad som jag kan sätta där o helst skall man kanske kunna gå på det..det står helt still hur jag ska göra för att det ska bli vackert..men ni verkar så duktiga o kluriga härpå forumet så kanske nån har tips att ge mig..

mvh Wonnie wacko.gif
kerstin z5-6
så fult där med massor av stora stenar ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif och de har avlägsnats -synd smile.gif

Vad vill du ha ? -Romantisk perennrabatt ? Rosor , prydnasbuskar , blandat -blommningstid ? dvs höjdpunkt -när?
Allmän mark ? är det din nu ? Om inte kanske det är billigast o bäst med ettåringar ?
yvohel
blink.gif O du Kerstin det finns så mkt sten kvar ändå så det räcker till, jag bor under sommaren tror jag i sveriges mest stentätaste område inte alltid så snyggt..är ej minmark jag har bara fixat till så att allmänningen skall se lite trevligare ut..så rosor o sånt tänker jag ej plantera men kanske nåt gräs som man slipper klippa men det finns väl inget sånt..sen kanju blommor få kommaupp hur som haver liksom typ prästkragar o sånt kanske det är svårt det här för man vill ju att det ska vara snyggt oxå..liksom.. wink.gif
Mia, zon 3
Nu vet jag inte alls hur det skulle funka hos dig, men utanför min tomt har vi allmänningar som mest är ogräs och elände, och där har vi tänkt stängsla och ha lånade får över sommaren. Men det förutsätter ju att alla runt om är med på det...
kerstin z5-6
Kungsljus kan konkurrera med det mesta , men det kräver ju en del jobb med att dra upp de första 100 från frö o plantera dem , sen lever de själva vidare , tillsammans med vanlig vild lupin är det ganska fint
men O )-gräset kommer ju att ta sig in och växa vidare ändå ..
yvohel
huh.gif ja suck jag får nog fundera lite på detta..grön mossa kanske om den trivs eller backtimjan kanske som som sprider sig villigt.

annars får det välan bli gräs som man måste klippa...psst får är inte att tänka på.. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon