fruberglund
Att Isak trivs utomhus ser man på långa vägar.

Vad tror ni, kanske en blivande trädgårdsmästare...nåja, söt är han i alla fall när han sitter bland blommorna och filosoferar och kryper omkring i pallkragen (sen så var han självklart tvungen att ramla med huvet rakt på den enda sten som fanns i närheten sad.gif )

Är så glada för vår lille pojke med mycket upptäckarlust wub.gif
lyckero
En riktig sötnos!
Min dotter (nu 4 år) säger att hon ska bli trädgårdsmästare, och hon är jätteduktig på att plocka mammas blommor. Det blev en väldigt stor hög tulpaner (inga skaft) både i våras och förra våren...
Lyckero
Mia, zon 3
Min lilla tjej började säga sina första ord (förutom mamma, pappa, titta etc)när hon var 13 månader (i juni i år). Då var det "Momma!" som kom först, och det betyder blomma... wub.gif Det är en upplevelse att ha henne med på plantskolor, trädgårdar eller bara offentliga planteringar - hon springer fram till varje blomma och hojtar "Momma! Titta! Mmmmmm!!!!" (Det sista är när hon har luktat.) När vår stora 'Blush Damask'-rosbuske blommade i somras ville hon inte gå in på kvällen - hon satt på huk vid de lägsta grenarna och drog in doft för fulla muggar. Oftast plockar hon inte blommorna, utan nöjer sig med luktandet. Sonen (4 år) är också intresserad, men inte fanatisk. Det är mer djuren i trädgården som är kul, mask-dagis osv. Men visst är det kul att se att de inte blir helt uttråkade av ens eget intresse? Får väl se när tonåren kommer....
gunnelö
Roligt att läsa om era småttingar i trädgården. Vilka härliga minnen ni får! rolleyes.gif Själv ångrar jag att jag inte skrev ner fler minnen från den tiden jag hade småbarn. Så gör det och spar!

Nu är mina barn tonåringar och ska ABSOLUT! inte ha trädgård när de blir vuxna. Vi får väl se!! biggrin.gif

Gunnel Ö
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon