Full version: utebarn
Slisan
Vad härligt med barn som trivs så bra ute och inte tröttnar vid trädgårdsarbete!
Mina tjejer (3,5 och 2) tycker allra mest om att vara inne och leka med dockor... Det enda trädgårdsarbete dom visat intresse för är att plantera lökar, det var förvisso jättekul så det ska bli ganska spännande till våren och se var och vad som kommer upp! Vi bor på gård på landet och barnen kan gå in och ut precis som dom vill, dessutom är dom på ett dagis med massor med utevistelse (tack och lov!!!). Kanske är det orsaken till att utevistelse inte är så högpriorterat?
Slisan
vad konstigt detta inlägg blev... tanken var att jag skulle skriva ett svar till inlägget "Blivande trädgårdsmästare" men tryckte på nytt inlägg istället för svar... men, men hoppas ni ursäktar en ny odlamedlem för denna okunnighet!
wacko.gif
Mia, zon 3
Såklart - outgrundliga äro muspekarens vägar för oss alla ibland! laugh.gif

Min 4-årig är också mest inne-sugen nu, men det beror på en stor lego-vurm i hans liv... Att så fröer brukar vara en höjdare för barn, det kan man ju börja med inomhus. Om du inte har provat att låta dem så smörgåskrasse på fuktad bomull, så gör det! Det går så fort och syns så bra att de inte hinner tröttna. Och så är det kul för dem att så något som uppskattas av andra familjemedlemmar att klippa i sallad etc! Leta efter boken "Linnéa planterar", den har massor kul tips för barn!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon