Full version: Hur vanligt...?
Hannifer
Hej.
Här är min katt och goda vän Missy. wub.gif

Hon har sedan hon var kattunge och blev tam, svarat eller kommit när jag ropar på henne. När jag tänker på saker som bekymrar mig, börjar hon jama högt. rolleyes.gif

Jag undrar hur vanligt det är att en katt är så "lyhörd".
kerstin z5-6
Vanligt om de har en bra matte som förstår kattvibbar och kattspråk smile.gif då sker tvåvägskommunikation smile.gif
fin kisse !
Tezzla
Klart att katter kan lystra till sitt namn och förstår vissa saker man säger. De vet också hur de ska uttrycka sig så att vi förstår dem. Men katter är katter. Ena gången kommer de rusande när man ropar deras namn men nästa gång rör de inte på en fena. Varför? Jo, för de VILL inte. Katter gör inget som de inte vill och det är därför jag älskar dem! wub.gif
Hannifer
CITAT (Tezzla @ 18-10-2006, 19:21)
Klart att katter kan lystra till sitt namn och förstår vissa saker man säger. De vet också hur de ska uttrycka sig så att vi förstår dem. Men katter är katter. Ena gången kommer de rusande när man ropar deras namn men nästa gång rör de inte på en fena. Varför? Jo, för de VILL inte. Katter gör inget som de inte vill och det är därför jag älskar dem!  :wub:

Det var just din ståndpunkt som fick mig att ställa frågan. Missy kommer nämligen ALLTID när man ropar. huh.gif Möjligtvis med undantag av när hon är rädd (dammsugaren, karlar som "klampar" med skorna på...)
Whiskuchi
CITAT (Hannifer @ 19-10-2006, 00:49)
CITAT (Tezzla @ 18-10-2006, 19:21)
Klart att katter kan lystra till sitt namn och förstår vissa saker man säger. De vet också hur de ska uttrycka sig så att vi förstår dem. Men katter är katter. Ena gången kommer de rusande när man ropar deras namn men nästa gång rör de inte på en fena. Varför? Jo, för de VILL inte. Katter gör inget som de inte vill och det är därför jag älskar dem!  wub.gif

Det var just din ståndpunkt som fick mig att ställa frågan. Missy kommer nämligen ALLTID när man ropar. huh.gif Möjligtvis med undantag av när hon är rädd (dammsugaren, karlar som "klampar" med skorna på...)

Då är det för att hon alltid VILL komma när du ropar wink.gif
catlady
Vi har också en "hund"-katt hemma (som kommer när man ropar), men det beror nog mest på att han tror han ska få mat eller bli lekt med... wink.gif
Katten vi hade när jag fortfarande bodde hos föräldrarna blev mycket orolig om en av oss blev ledsen. Om jag grät så jamade hon och klättrade upp i ansiktet för att slicka mig lugn (?). Ingen av katterna vi har nu reagerar ens om jag gråter. Så det är väldigt olika mellan olika katter.
mulle
Jag hade en kisse som slickade mina tårar då jag grät...
Mulle
Hannifer
Ja, hon beter sig nästan som en liten hund när det gäller tillgivenhet... *funderar*. Men hon är utan tvekan väldigt "kattig" i övrigt. tongue.gif

Jag är glad för den fina relationen vi har till varandra. Jag svarar/kommer ju när hon "ropar" också, så det är rättvist. rolleyes.gif
zaaritha
Vi har 8 katter kvar nu o de är väldigt olika!
Curry sticker sin väg om jag lipar, medan Speedy kommer o lägger sej
i mitt knä..........
Har jag väldigt ont, då kommer Topas eller Zorba.
Katter är "lyhörda" o läser av ens känslor o humör.
Zillas, den äldste; han försvarar mej om han tror att jag är utsatt för hot! rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon