Full version: BLodtryck
Sidor: 1, 2
lilla mamma
undrar så med, vi har inte tappat bortdig Bettson?
Bettson
CITAT (pejori @ 21-10-2006, 15:44)
hur mår du idag Bettson???? huh.gif
är det bättre? wub.gif

Yrseln har minskat med nya tabletten. De är skönt att kunna sitta på
kontorsstolen och känna att man kan sitta kvar och inte är på väg att ramla av. Illamåendet borta osv.

Första nätterna efter att jag fick tabletten så var det toabesök stup i kvarten. Det försvann 1,75 kg vätska bara första natten. DÅ var inte huvudvärken så uttalad. Var mera tung i huvet för att jag inte hade sovit.

Fast ni några nätter senare när jag har sovit så kan jag konstatera att huvudvärken när jag vaknar är mera regel än undantag. Huvudvärken ger sig inte förrän sent på eftermiddagen.

Så jag börjar undra om den och att undertrycket har stigit inte har med sömn att göra i alla fall. Snarkning eller så.

Tack för att du frågar wub.gif
pejori
CITAT (Bettson @ 22-10-2006, 13:26)
Så jag börjar undra om den och att undertrycket har stigit inte har med sömn att göra i alla fall. Snarkning eller så.

blir orolig för dej ju wub.gif
tror att huvudvärken ger sig mera, när du blir av med mera vätska ur kroppen smile.gif
askar
CITAT (pejori @ 22-10-2006, 13:41)
CITAT (Bettson @ 22-10-2006, 13:26)

blir orolig för dej ju wub.gif
tror att huvudvärken ger sig mera, när du blir av med mera vätska ur kroppen smile.gif

Skönt att du börjar må bättre nu...
tror också som Pejori, att huvudvärken
kommer att ge med sig när vätsa försvinner.

Jag hade väldigt ofta huvudvärk, men nu när
jag tar vätskedrivande kommer den alltmer sällan.
Bettson
Sitter här med ett brev från doktorn. Och jag begriper inte ett dugg. Är det någon som kan hjälpa mig tolka. Så här skrev doktorn.

Du har en sänka på 50. Det kan vara läge att kontrollera proteinsammansättningen i blodet med ett nytt prov. Troligaste orsaken är din tidigare tendens till hög sänka + övervikt.

Men hallå jag har gått ner 11 kg. Borde inte värdena gå ner i stället för upp.

Och 50 i sänka, vad är normalt för en 50-åring. Är det en enhet per år eller?

Det här känns som om hon försöker prata bort det med överviktssnacket igen. Nu sitter jag med två bloctryckmedeciner och känner mig som en åldring som äter tabletter för att bli mätt ungefär.

Att jag började banta skulle ju göra att blodtrycket skulle går ner. 11 kg är väl inte så dåligt.

Mår fortfarande skit sad.gif
askar
Sänka (SR) utredning

Vet inte mer än att när jag hade SR 40 (luftvägsinfektion)
så tyckte doktorn att jag skulle ha antibiotika.

-11 kilo... bra jobbat. smile.gif

Hoppas du får en ordentlig utredning.
Bettson
CITAT (askar @ 31-10-2006, 17:06)
Sänka (SR) utredning

Vet inte mer än att när jag hade SR 40 (luftvägsinfektion)
så tyckte doktorn att jag skulle ha antibiotika.

-11 kilo... bra jobbat. smile.gif

Hoppas du får en ordentlig utredning.

Tack snälla........ du är en fena på att söka, har sökt själv i en timmes tid men inte hittat dit. wub.gif
ninnisky
CITAT (Bettson @ 31-10-2006, 15:15)
Sitter här med ett brev från doktorn. Och jag begriper inte ett dugg. Är det någon som kan hjälpa mig tolka. Så här skrev doktorn.

Du har en sänka på 50. Det kan vara läge att kontrollera proteinsammansättningen i blodet med ett nytt prov. Troligaste orsaken är din tidigare tendens till hög sänka + övervikt.

Men hallå jag har gått ner 11 kg. Borde inte värdena gå ner i stället för upp.

Och 50 i sänka, vad är normalt för en 50-åring. Är det en enhet per år eller?

Det här känns som om hon försöker prata bort det med överviktssnacket igen. Nu sitter jag med två bloctryckmedeciner och känner mig som en åldring som äter tabletter för att bli mätt ungefär.

Att jag började banta skulle ju göra att blodtrycket skulle går ner. 11 kg är väl inte så dåligt.

Mår fortfarande skit  :(

Sänka 50 är högt och tyder på någon infektion i kroppen!

Nöj dig inte med det svaret du fick av doktorn. Skriv tillbaka och be om en förklaring/förtydligande av hans brev och en fortsatt utredning. Påpeka samtidigt ännu en gång att du gått ner 11 kg.
Får du inte svar på detta snabbt så tag kontakt med vårdcentralens chefsläkare.
Jag lovar dig att det brukar hända saker då!
kerstin z5-6
Normal sänka är =0 FÖR alla ....byt läkare till någon som begriper sig på patienterna
Må vara att vissa går med sänka jämt , och må vara att du haft tendens till hög sänka förut ... men du mår ju inte bra -Välj någon som tar dig på allvar -NU

Har du någon inflammatorisk sjukdom/ tillfälligt tillstånd , som jag inte känner till ? (Du behöver inte berätta vilken )skulle vara möjlig förklaring
K
afrodite
Inte för att jag vet något om sänka men har hört en gång att det är acceptabelt men sänka mellan 0 - 10. allt över det skall behandlas eller åtminstånde utredas ordentligt. Kan det stämma?

Afrodite
kerstin z5-6
Ja -det kan man säga stämmer ... men det finns inget som säger att sänkan ska stiga med ålder tex smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon