Full version: Ampeltomater
Susanna
Hej!

Jag odlar ampeltomater för första gången. Blev inspirerad förra året av en planta jag så som bara bar så mycket frukt! Men nu är jag lite fundersam. Visst ska man inte tjuva ampeltomater, eller? Hängde ut dem idag, nu är sommaren här!

------------
Susanna
Åsa, mälardalen zon 2
Nej man brukar inte tjuva ampeltomater de brukar vara mera som busktomater och dessa tjuvar man ej.
e_sedell
Jag fick en obehaglig upplevelse vad gäller ampeltomater. Jag jobbar på en handesträdgård med tomat/gurk/jordgubbsodling + sommarblommor och lite perenner. Jag smakade på en ampeltomat i tron om att de var söta och goda. Små tomater brukar ju vara godare. Till min besvikelse så var de jätte sura. De mognade antagligen för fort i tomathuset där de hängde. De är framtagna för utomhusbruk. Förhoppningsvis får du söta och goda tomater från dinn planta tongue.gif
Susanna
Hej igen!

De ampeltomater jag smakade förra året var jättegoda, så jag hoppas att mina blir det också. Sorten heter tumbler och den har redan satt blomknoppar!

-------------
Susanna
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon