Full version: Fådda fröer
Anki V
En av mina arbetskamrater hade med sig flera påsar frö idag till jobbet och frågade om jag ville ha. wub.gif

Motfrågan blev: Varför sår du inte själv?

Men herregud, jag vet ju inte hur man gör och inte har jag något växthus heller svarade hon. De här frörna beställde jag i fjol bara för att blommorna var så vackra. blink.gif blink.gif

Där fanns frön av Aklejor, olika Digitalis, Bolltistel, Malvor och en hel del annat från "Rara växter".

I alla fall så tog jag hand om tre fröpåsar ( som jag egentligen inte har plats för). Det blev en Akleja "Nora Barlow", en Klem.akleja "Lime Sorbet" och en Myskmalva "Appleblossom". Överenskommelsen blev att hon skulle ta hand om hälften efter utskolning om något skulle gro. laugh.gif laugh.gif

När jag söker på Myskmalva står det på en del ställen HB vilket jag tolkar som härdig tvååring och på vissa HP (härdig perenn).
På påsen står det HP och på Rara växters hemsida HB på just den här sorten.

Hur är det egentligen, bienn eller perenn? Någon som vet?

Undrar /Anki
mulle
Härdig perenn. Underbar lång blomning, mina prunkar ännu, men var beredd på att den frösår sig hejvilt.
Mulle
Anki V
Tack Mulle, då tror jag att jag vet var de kan få hållas smile.gif (om det blir något av fjolårsfröna).
/Anki
kerstin z5-6
ett pålitligt perennt ogräs smile.gif Ingen risk för att du inte har den kvar sas ..
Anki V
Jag tänkte att de skulle få kämpa tillsammans med Lupiner och Aklejor i slänten ner mot stranden.
Det är grävt för en vattenledning nu i sommar så det finns lite "öppen jord" att täcka laugh.gif laugh.gif
/Anki
arno
Mina är väldigt perenna både därjag planterat dom och även där de planterat sig själva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon