Fick ett mail från "Nordea" i morse. Jag läser såna där mail lite slarvigt, men studsade ändå på att Nordea enligt mailet hade instiftat en avdelning för "fraudkamp". "Detta kan inte vara riktigt" tänkte jag, nog för att en del har dålig språkbehandling, men inte sjutton skulle ett stort företag som Nordea namnge en avdelning så knasigt. Så erinrade jag mig att man tidigare gått ut med att banken aldrig tar kontakt via e-mail, så - jag deletade mailet. Men det var en kort stund när jag slentrianmässigt tog mailet på allvar! Huva.
Nu läste jag i tidningen att det förstås var en bluff. Och när jag läste mailet igen på tidningssidan så såg jag att det ju var fullt av språkfel! Så slarvigt hade jag läst att jag inte såg det... (Men jag såg ju "fraudkamp" som tur var

!)
100-talet kunder hade gått på det hela. Tråkigt för dem, även om banken säger att de ersätter förlusterna.