Micke
Två år av intensiva studier tog äntligen slut idag och man kan återvända till ett normalt liv igen - och odla.nu. Fast förhoppningsvis mindre kaxig och uppkäftig än tidigare... tongue.gif

Man borde kanskekänna sig exalterad och stolt över prestationen (endast hälften av oss 18 som började för två år sedan klarade av att slutföra studierna), men efter de sista två otroligt intensiva veckorna med slutarbetesstrul (hårdskivan kraschade mitt i arbetet...) och sista yrkesprovet hela denna vecka känner man sig mest som ett urblåst ägg. Skönt i alla fall att vara tillbaka här, det är ett tecken på att livet håller på att återgå till det normala igen... wacko.gif

Micke
kerstin z5-6
Grattis till examen -välkommen tillbaka smile.gif
mulle
Grattis, trädgårdsmästaren. Blir nästan lite avis....
Mulle
Alexander-VG-zon3
grattis grattis wub.gif
ska själv försöka gå samma väg och försöka komma in på en skkola å lära mig emr och sne jobba med detta

lycka till i framtiden
zaaritha
Vad trevligt! Grattis! rolleyes.gif
Micke
CITAT (mulle @ 20-10-2006, 21:24)
Grattis, trädgårdsmästaren. Blir nästan lite avis....
Mulle

Nja, det finns det nog ingen anledning till att vara avis. Många "trädgårdsmästare" skulle nog bli avis om de fick se vilka trädgårdar "amatörerna" här på forumet skapar (skulle gärna komma på besök till din trädgård någon gång förresten Mulle, jag är ju hemma från Åland...).

Läste i samband med någon del av utbildningen en finsk artikel (gömd någonstans i mina kaotiska högar av böcker, papper och anteckningar) publicerad i någon av av de finska facktidskrifterna där man faktiskt också frågar sig varför så många offentliga planteringar - planerade och förverkligade av fackmänskor med alla möjliga resurser till sitt förfogande - ser så miserabla ut, medan trädgårdsamatörerna tycks kunna få vad som helst att se vackert ut var som helst. Den aspekten kan också vara bra att hålla i minnet!

Utbildning är nog bra, men ett hängivet intresse smäller nog lite högre enligt min åsikt. Men det måste medges, titeln trädgårdsmästare är ju fin och tycks ha en hög status i allmänhetens ögon... smile.gif

Tack alla för gratulationerna!

Micke
askar
Sällar mig till gratulanterna och överräcker en
Betty
Stort Grattis Micke och välkommen tillbaka till Odlas forum! smile.gif
Eva St
GRATTIS MICKE

Sänder en blomma till trädgårdsmästaren och ett STORT LYCKA TILL

Eva St
Boxer
Vilken skola gick du?
Micke
Yrkesinstitutet Sydväst på Överby i Esbo i Finland. Vuxenutbildningen här bygger på s.k. flerformsstudier, vilket i praktiken innebär i medeltal en vecka per månad är man på plats i skolan och resten av tiden sköter man studierna hemma med en stor mängd fjärruppgifter och -studier. Därtill ska man under dessa två år - vid sidan om eventuellt jobb och familj - klämma in 25 veckor arbetspraktik på två somrar. Det går om man är motiverad och disciplinerad, men man har också ett års extra tid på sig att komplettera det man missat i studierna.

Micke
Snöflinga
Grattis till avklarad utbildning tongue.gif Låter kämpigt men är säkert värt mödan ... inte alla som får jobba med det som intresserar dem mest wub.gif
Alba
Grattis - nu har vi ett riktigt proffs att vända oss till - jättekul
Monica M zon 4
Grattis! Härligt att få titulera sig trädgårdsmästare! Tjusigt! smile.gif
Kajsa
GRATTIS

Vi hoppas på en massa goda råd i vinter.
Ewa L
CITAT (Micke @ 20-10-2006, 19:56)
Fast förhoppningsvis mindre kaxig och uppkäftig än tidigare... tongue.gif

Jättegrattis!!

Och välkommen tillbaka. Minns dig definitivt inte som kaxig och uppkäftig. Snarare kunnig och lyhörd med stor kärlek till naturen! Det tror jag inte du förlorat på vägen, så du går nog en mycket grön framtid till mötes.

Och som sagt; ett till proffs till vårt förfogande. Det och vår samlade kunskap... Oslagbart!! biggrin.gif
Tesa
Grattis!! Vad spännande ändå...trots att du låter lite less tongue.gif Tänk att få titulera sig trädgårdsmästare...
Micke
Tack alla igen. Jo, lite less kanske jag låter, det var rätt så kämpigt att hinna få allting klart inför sista yrkesprovet (en hårdskivekrasch gjorde inte saken bättre och en riktig karl tror ju inte på sånt som backup... blink.gif ). Men det ska väl ge sig så fort man anpassat sig till det nygamla livet...

Micke
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon