Hej Kerstin! Och ni andra...
Kul att ha varit saknad! Jag har varit inne i en låg period så det värmde verkligen!
Jag har varit låntidssjukskriven och rätt deppad och orkeslös. Det enda som har varit roligt har varit min kolonilott - att kunna gå dit gräva, rensa ogräs (massor) och då och då plantera nya saker.
Och att se att vissa sådder gått bra!! Ringblomman t.ex: den hade nyutslagna blommor nu i helgen brevid de torra fröställningarna. Fantastiskt - nästan in i november!
Vi har just fått vår första köldknäpp här med stormen som kom, så nu tror jag det är slut med dem (inga ny knoppar i alla fall...).
Jag har varit inne på forumet mycket utan att göra nåt väsen av mig. Det har varit så roligt läsa om alla projekt som pågår överallt!
Mycket inspirerande och befriande att det finns människor som har samma eller i alla fall liknande tankar som en själv. Lika trädgårdstokiga...
Mitt tillstånd har förbättrats en hel del på sistonde, saker och ting börjar falla på plats för mig.
Bland annat så verkar det som om jag ska få gå en trädgårdskurs i vår som rehabilitering!!! Lämnade in ansökan till Komvux igår så inget är klart och bestämmt ännu. Jag vågar inte riktigt tro på det men jag har i alla fall min handläggare på AF med mig...
En annan sak jag ser fram emot är hur mina perennasådder kommer klara sig i vinter. 20 av 26 sorter grodde och står nu i kallbänk (pallkrage) med vit duk över sig...jag har så det räcker till en omgång till i vår om det skulle behövas....
Det här blev långt, men what the f**k! Skönt att skriva av sig lite...
Ska försöka få igång mitt fotoalbum här så ni får se hur det ser ut där jag dödar ogräs...snart....