Killensomvillhagrönafingrar
Var och köpte liljor till min fru på förlovningsdagen och såg då att de rear ut alla uteväxter.

Kollade runt lite men det enda intressanta jag hittade var rosor och klematis.

Är det dumt att köpa klematis nu?

Om så inte är fallet tänkte jag köpa lite olika sorter med olika blommingstid och blanda till pergolan i vår.
Får sitt i vinter i pallkragarna.

30-35 kr st kostar de smile.gif

Rosorna kostar detsamma iochför sig , kanske roligare att täcka taket mer klängrosor?
Micke
Om det inte stör din plånbok om det misslyckas, så varför inte? Går det, så går det och det ser du ju nästa år. Någon garanti för att det lyckas kan ingen ge (och vill heller inte ge...), men ingen kan heller med absolut säkerhet säga att det kommer att misslyckas...

Micke
Kajsa
Du bor i zon 1-2 tyckte jag det såg ut som, plantera så länge det går att gräva både rosor och klematis, hösten är bästa tiden. Väntar ännu på två rosor som ska ner fast jag bor lite kallare. Har nyligen grävt ner 3 st klematis, se bara till att du gräver ner dom djupt och kupar med bra jord, kompost.
AnnammA
Man kan även övervintra Clematis, genom att gräva ner dem i ett kallväxthus.

Lycka till!

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon