Full version: Det blommar!
annelizon1
Upptäckte idag att min Rose de Recht blommar för fullt och är full med nya knoppar. Det är ju både fantastiskt och sanslöst. Jag vet att det snöade i Jämtland igår men här i Skåne verkar blomningen ha börjat om. Mina trädgårdsnejlikor blommar också!
zaaritha
Hos oss--i Skaraborgslän; blommar olika rosor, tusenskönor, blåklockor,
vaxklocka, "rävsvans", olika malvor. stockros, lin, vallmo, rudbeckia, olika astrar, tagetes, fuxior, pelargonier, nunneört, blåklint, rosenvial, m.m.
annelizon1
Oj - är det inte ovanligt? Jag är ganska ny som trädgårdsägare men att ha så mycket i blom i slutet av oktober är väl ändå ganska ovanligt, eller?
Alexander-VG-zon3
CITAT (annelizon1 @ 21-10-2006, 20:54)
Oj - är det inte ovanligt? Jag är ganska ny som trädgårdsägare men att ha så mycket i blom i slutet av oktober är väl ändå ganska ovanligt, eller?

det beror på i skåne å gotaönd å öland kan blommor blomma till den första frosten som brukar inträffa i början av november å mitten av december hos mig i skåne. sen så säger man att det både bler mildrae klimat å att årstiderna förskjuts typ nu i två år inann har det varit snö i mars
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon