Gillan

Har blivit rekomenderad att skaffa mig en sån, men hittar inte vart de går att få tag i.

Om nån vet så............ wub.gif
askar
Klicka på SÖK så får du uppgift om de som har stolen.
Gillan
Begriper inte hur du hittar allting Agneta. Det var ju i från det företaget som jag hittade bilden, men inte hittade jag några adresser inte wub.gif

Närmsta företaget härigrån var Göteborg, men det framgick inte om de har den. På måndag ringer jag och kollar.

Tack för hjälpen wub.gif smile.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 21-10-2006, 23:24)
Begriper inte hur du hittar allting Agneta. Det var ju i från det företaget som jag hittade bilden, men inte hittade jag några adresser inte wub.gif

Närmsta företaget härigrån var Göteborg, men det framgick inte om de har den. På måndag ringer jag och kollar.

Tack för hjälpen wub.gif smile.gif

Är ju hur lätt som helst rolleyes.gif tongue.gif
Vassego wub.gif
Eva i Skåne
En dum fråga antar jag
men HUR sitter man på en sån stol??? wink.gif
Lady Hamilton
Gillan
Nån som vet om det finns fler företag som har den " typen " av stolar?
evelina
Jag tycker du ska ringa ditt landstings hjälpmedels central,där kan du få hjälp med hjälpmedel för funktion hindrade.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Evgeni innan du köper en sådan stol måste du provsitta. Och då inte bara några minuter.

Jag har ju mycket dålig rygg och alltid haft problem att sitta. Fick även den stolen för att provsitta. Var skönt en kort stund men inte någon längre stund.

Elisabeth
Gillan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2006, 10:02)
Evgeni innan du köper en sådan stol måste du provsitta. Och då inte bara några minuter.

Jag har ju mycket dålig rygg och alltid haft problem att sitta. Fick även den stolen för att provsitta. Var skönt en kort stund men inte någon längre stund.

Elisabeth

Himla synd tycker jag, som nu ställer mina förhoppningar till just den här konstruktionen av stol. Frågan är hur man bär sig åt för att få prova en mer än några minuter. Det borde ju i sanningens namn få bli ett par dagar, minst unsure.gif . Ja,ja, vi får väl se hur det blir rolleyes.gif
askar
CITAT (Evgeni @ 22-10-2006, 10:35)
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2006, 10:02)

Elisabeth

Himla synd tycker jag, som nu ställer mina förhoppningar till just den här konstruktionen av stol. Frågan är hur man bär sig åt för att få prova en mer än några minuter. Det borde ju i sanningens namn få bli ett par dagar, minst unsure.gif . Ja,ja, vi får väl se hur det blir rolleyes.gif

Kontakta distriktssköterskan, hon ger remiss till
arbetsterapeut som i sin tur antingen gör hembesök hos dig
eller du får komma till henne och se och prova olika hjälpmedel.

Jag har fått hjälpmedel bara genom att ringa distr.sköterskan
som kontaktat terapeuten och hon har skickat rekvisition
till hjälpmedelscentralen där maken hämtat ut.

Du får låna hem och prova, innan du bestämmer dig.
Så fick jag till o med göra med en förhöjningsdyna.
Gillan
CITAT (askar @ 22-10-2006, 10:43)
Kontakta distriktssköterskan, hon ger remiss till
arbetsterapeut som i sin tur antingen gör hembesök hos dig
eller du får komma till henne och se och prova olika hjälpmedel.

Jag har fått hjälpmedel bara genom att ringa distr.sköterskan
som kontaktat terapeuten och hon har skickat rekvisition
till hjälpmedelscentralen där maken hämtat ut.

Du får låna hem och prova, innan du bestämmer dig.
Så fick jag till o med göra med en förhöjningsdyna.

Det ska jag absolut göra. Har ju fått en del saker därifrån förut, men jag trodde inte att det ev skulle kunna gälla såna här stora saker också. Får kontakta dem i morgon och se vad som gäller. smile.gif
lena:-)
Det finns en firma som heter Stokke i Norge som tillverkar stolarna, de gör även den berömda Tripp trapp stolen för barn.
Jag hittade en liknande med ryggstöd på Tradera , kanske även finns bra begagnade på blocket.

]Stokke

[URL=http://www.tradera.com/auction/aid_34463809]http://www.tradera.com/auction/aid_34463809[/URL
Elisabeth-Västkustkolonisten
Stokke testade jag. Det är väl dom som kom först med dessa stolar.

Edelweiss
Bettson
En sån där stol testade jag och den var bra för mig. Jag tyckte jag satt precis som på en häst, så jag köpte häst i stället, kostade undeför lika mycket laugh.gif laugh.gif
askar
CITAT (Bettson @ 22-10-2006, 18:50)
En sån där stol testade jag och den var bra för mig. Jag tyckte jag satt precis som på en häst, så jag köpte häst i stället, kostade undeför lika mycket laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon