|
mari_tres
24-10-2006, 13:32
Har ju varken katt eller hund så jag kan ju inte vara med i "dagens hundbild" eller "dagens kattbild", alltså vill jag nu se bilder på ALLA ANDRA djur också!! Givetvis är katter o hundar välkomna här också, diskriminerar ingen.... Så håll i hatten, här kommer min lilla trädgårdsmästare Whisky  Hon är ca ett halvår gammal och bor ihop med två kompisar, Tessla och Mumlan.
eugenia
24-10-2006, 19:46
 kanske dagens fast den är fotad 1/10-06 //"Eugenia"´s dotter
Så kul med en annan djur-tråd. Whisky var söt. Har du bilder på Tessla och Mumlan också?
är det någon som vet? för ett antal år sedan så jag ofta att det annonserades ut chinchilla-perser ,..det eller en coulorpoint har jag funderat på nu, men det verkar inte finnas några uppfödare som har chinchillor kvar längre  ni som är på utställningar, och ser....finns dom kvar och hur valiga är dom en kattköpare i nöd
eugenia
24-10-2006, 22:15
CITAT (pejori @ 24-10-2006, 22:12) är det någon som vet? för ett antal år sedan så jag ofta att det annonserades ut chinchilla-perser ,..det eller en coulorpoint har jag funderat på nu, men det verkar inte finnas några uppfödare som har chinchillor kvar längre  ni som är på utställningar, och ser....finns dom kvar och hur valiga är dom en kattköpare i nöd  Google is everybodys friend Såg en tråd på buke om samma ras, om det inte är din tråd då... http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=697567
mari_tres
26-10-2006, 09:05
Scrollan: Klart jag har! Tessla kommer här:  Tessla är yngst i gänget, det är därför hon är lite mindre. Vansinnigt nyfiken och snabb! Och avnågon anledning totalt livrädd för prasslande plastpåsar... Fast det är bara bra, tycker jag, så kansek hon inte leker med någon sådan om hon skule råka komma åt någon gång. Mumlan har jag inte inlgad i ngt album än, men hon kommer =)
ingelagrebo
29-10-2006, 18:04
 Här kommer några av våra husdjur! Skäggisarna Pepsi (överst) och Ronja! ***Ingela****
mari_tres
29-10-2006, 18:15
Å, skäggisar!! Älskar allt vad reptiler heter =) Hur gamla är dom?
ingelagrebo
29-10-2006, 18:17
Dom är snart 3 år. På bilden är dom ca 6 månader. ****Ingela****
CITAT (mari_tres @ 26-10-2006, 10:05) Scrollan: Klart jag har! Tessla kommer här:  Ååååå...så söt!!
Mikaela
30-10-2006, 10:10
Här är Krakel och Spektakel  Mvh Mikaela
ingelagrebo
30-10-2006, 14:00
[QUOTE] Va söta dom va då!! Har du dom som vakthundar ?? ****Ingela****
Mikaela
30-10-2006, 14:57
 Dom fungerar som vakthundar, snigelutrotare och annan trädgårdshjälp
I love Krakel och Spektakel!
Men åååh, vad mysiga ankor!
Fina kort på dem i ditt album också! Kul att de gillar att trampa i snön.
Rodi ville inte vara med på bild!
Hi hi... vilken söt bild
Söta foton!  Kattungen ser för härlig ut!! Underbar min! Ödlor är fina, ankor ljuvliga, Rodis tunga är störtsöt Här följer några av mina småälsklingar: Sidensvansingarna. Dexter:  Dexters mamma Brioche:  Filur, den lilla lurvbollen:  Aura står för guld:  Blanche får stå för silver:  Päls-närbild:  Gaston och Galant är choklad-tan:  Och här är ett utdrag ur ett gäng 6-veckors hanar, som än så länge går att ha ihop. Choklad tan och sable:
Vilket härligt gäng du har amaira, de är verkligen vackra
Monarda
03-11-2006, 14:06
Får jag presentera Holger - en rödhuvad kilstjärtsparakit. Vi har haft honom i 17 år och han var vuxen när vi köpte honom så vi har faktiskt ingen aning om hur gammal han kan vara. Dom lär dock kunna bli uppåt 30 år. Han avskyr att sitta inburad så han får flaxa omrking fritt och ändå har ingen av dom katter vi haft brytt sig om honom. Man äter ju inte sina familjemedlemmar!
mari_tres
04-11-2006, 10:49
Holger är en väldigt snygg familjemedlem måste jag ju då säga!!! Men börjar han inte se lite gråhårig ut? *s*
han har silver i håret som en riktig herre  fin var han iaf!! själv blev mitt hjärta stulet av en blå papegojja för ett halvår sen ungefär men den hade jag såklart inte råd att köpa...
Monarda
04-11-2006, 15:23
Ja, man skulle ju lätt kunna tro att han börjar få dom grå tinningarnas charm.  Men det här är nya fjädrar som håller på att växa ut och det sitter ett vaxartat hölje runt dom till att börja med.
CITAT (Boxer @ 12-11-2006, 20:21) Naaah!!!  Den tar verkligen sats kissen, men tyvärr så har den lite problem med träffsäkerheten  Så söt!
CITAT (Boxer @ 12-11-2006, 20:21) Mmmm sååå gullig. Inte lätt att träffa rätt när man är så liten. Men vänta bara när jag vuxit då får ni ha koll på era svansar .....
CITAT (Monarda @ 03-11-2006, 14:06) Får jag presentera Holger - en rödhuvad kilstjärtsparakit. Vi har haft honom i 17 år och han var vuxen när vi köpte honom så vi har faktiskt ingen aning om hur gammal han kan vara. Dom lär dock kunna bli uppåt 30 år. Han avskyr att sitta inburad så han får flaxa omrking fritt och ändå har ingen av dom katter vi haft brytt sig om honom. Man äter ju inte sina familjemedlemmar!  Vilken charmör Holger är. Kolla in blicken - den säger mer än 1.000 ord tjejer
CITAT (Monarda @ 03-11-2006, 14:06) Får jag presentera Holger - en rödhuvad kilstjärtsparakit. Holger är ljuvlig!! Jag har, som sagt, papegojj-passion.
Biggan_
23-11-2006, 23:25
CITAT (Birgitta P @ 23-11-2006, 23:25) Den här fick jag på mailen idag! :o :o :lol:   Hoppas fotografen hade vett att hjälpa de små upp igen.
Ser ju otäckt ut men jag tror att ungarna klarade sig över, eller
mari_tres
07-12-2006, 20:11
Mumlan är väldigt svår att fånga på bild, enda gångerna hon sitter still är där det är varmt och trångt och hon har uppsikt över allt... Men visst är hon fin!  Ni får väl gissa själva vart hon sitter någonstans...
CITAT (Boxer @ 24-11-2006, 07:00) CITAT (Birgitta P @ 23-11-2006, 23:25)  Hoppas fotografen hade vett att hjälpa de små upp igen. Den där finns som film på nätet, minns ej var. Men de lyfter upp ungen som åker ner så allt slutar lyckligt! Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|