uno
Här sitter jag ensam på kontoret. Kollegorna är lediga och jag har väl någon form av jour. Har varit här 80 min. usch vad tråkigt. Hemma har jag en mängd intressanta trädgårdssysslor som jag längtar efter men nej, ända till 16.00 skall jag var kvar här. OK jag har en del att göra även här.

Då och då går jag en runda i Göteborgs vackraste trädgård. Vadå undrar ni nog. vad menar han. Jo minsann jag har mitt arbetsplats inne i Trädgårdsföreningen. Nu blev ni allt avundsjuka.
Nog skall väl denna arbetsdag ta slut. Ha det bra, jobba slit och trivs med ert trädgårdsarbete.

Uno biggrin.gif
Cecilia zon 5
Då har du ju det lyxigt i jämförelse, på mitt kontor har jag bara två borttynande krukväxter. Håller med om att det är tråkigt och ensamt på jobbet idag. sad.gif
evarina
Jag sitter i ett kontorslandskap och har inget att göra. Har inte en grön plätt inom synhåll. Vill också hellre vara hemma och påta lite. Och jag måste sitta här till kl 18 mad.gif
Men sen är det helg och min älskling kommer hem efter en längre resa...så jag ser detta som tidsfördriv smile.gif
/Eva
annchapanncha
Stackars er,
jag är hemma i min trädgård och luuuuuktar å mina blommor, och svär på ogräset.
Men har det sköönt, stackars er som jobbar...

Annchapanncha i Södertälje.
Nutten
Just den klämdagen var jag ledig och kunde ägna tid åt att pyssla rejält med mina egna växter, istället för de på jobbet!

Nu ska jag skola lite sticklingar, för det hann jag inte med igår smile.gif
VUB
...och jag som har så kallat "trädgårdssemester" nu... tack vare ett intensivt jobb har jag nu kunnat unna mej ett par semesterdagar var jag bara sysslar i trädgården och är med mina barn.... för att sedan när den riktiga semestern börjar i juli bara gå runt o njuta av allt som då - förhoppningsvis - prunkar!/Ullagumman
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon