Full version: Min Lyckliga Lotta
Lemonne
Hej!

Eftersom sökfunktionen (fortfarande) verkar var ur funktion startar jag en ny tråd. Jag är ledsen om det redan finns fakta om ämnet på forumet unsure.gif

Nåja, min Lyckliga Lotta är så snäll och ger mig jättemycket frön, så nu har jag två frågor: Hur vet jag att fröna är mogna? Och hur tar jag då hand om dem? Jag har aldrig tagit frön från en växt förut, så jag är helt noob i ämnet, är tacksam för alla tips och råd jag kan få! rolleyes.gif

Lemonne
Finns det ingen som sått Lyckliga Lotta?
lilla mamma
om du får samma färg som moderplantan av fröerna är tveksamt, hon är säkerligen en F1 hybrid men prova ändå.
Om du efter blommans bortfall hittar en grön pung så har du frökapseln där.
Inuti finns fröerna om det blir några.
Den brister och skjuter ut röerna alltså måste du antingen ta hela kapseln och lägga så att du kan fånga fröerna eller knyta ngt runt så att de inte försvinner

Men bäst är det att sticklingsföröka moderplantan, så är hon förökad från början.
Lycka till!!
Anita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon