Full version: Nya bilder inlagda
Kajsa
Nu var det klart, har fyllt på bilder under avd. Liljor, Fuchsior, Pelargoner, Rosor och Blandat från trädgården -06. Det som var riktigt roligt i sommar var att Afrikas blå lilja blommade efter många år, liksom Buskpionen första ggn efter fyra år, man ska ha tålamod ibland.

Rotäkta Buskpion, tappat bort namnlappen, tyvärr
ewa zon 3
Såg att du hade "Primula floriadae" i ditt blandade album. En favorit som jag har svårt att få att överleva hos mig. Antagligen har jag haft för torrt. Jag har nu gjort ett nytt försök, för vilken gång i ordningen vet jag inte, och planterat den i min torvblocksrabatt med stora plastkrukor i jorden för att fukten ska stå kvar.
Hur gör du med din?

/Ewa
Kajsa
Jag planterade den förra våren, då blommade den inte, har den framför i en rosrabatt, tror den har lite skuggigt där under buskarna. Vad höga stänglarna blev, den torra sommaren gjorde att jag vattnat mycket, kanske var därför den blommade, har en lätt sandig jord.
lissa
Tack för titten och grattis...Vilka jättefina blommor, det märks att du har lagt ner mycket jobb och har fått belöning smile.gif
AnitaO
Oj, så mycket vackert smile.gif
Silversalvian blev jag lite avundsjuk på. rolleyes.gif
kerstin z5-6
Livsfarligt album -Blev påmind om de jag inte har, som jag måste ha laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Plånboken tackar för titten

Etude och Trier verkar tex oumbärliga är de det ? biggrin.gif huh.gif
evelina
Håller med föregående,totalt livsfarligt men OOOOOHHHHH så vackert.

Du har verkligen lyckats i din trädgård wub.gif
Kajsa
Tack för snälla rader flickor wub.gif
Kerstin, Rosorna Trier och Etude får du plantera. Friska favoritrosor aldrig något krångel med dom. Har båda lite skyddat vid väggar, men Trier på min kalla framsida. Trier gynnades av den snörika vintern vi får se i år hur den fryser tillbaka, den tog annars ett jätteskutt i år.

Anita
Silversalvian har jag fått av en odlarvän i sommar, vet inget om den, hoppas den är så härdig så jag får se blomman nästa år.
Helen i Piteå Zon 5
Wow vilken vacker trädgård du har rolleyes.gif Jättefina bilder! Mums för Liljor rolleyes.gif Tack för titten! / Helen
fruberglund
Ahhh, mycket underbart man blir sugen på smile.gif

Ser att du inte har några kållarver i alla fall tongue.gif

Fattar inte att ni har så fina trädgårdar, eller fotar ni bara det bästa? Jaja, antar att det inte är första året ni odlar (eller hoppas i alla fall) och hoppas det nån gång kommer se likadant ut här...man lär sig väl av sina misstag?

Är sugen på att komma och titta på din trädgård live när vi åker till V-ås nästa år (ska ju dit nästa sommar och titta på min bästa väns lilla ärta om allt nu går bra wub.gif ). Jag får väl höra av mig så visar det sig om du är hemma, vill mest se alla ROSOR såklart biggrin.gif
Kajsa
Kållarver blev det, jag var för snabb med att ta bort fiberväven.
Fotade innan larverna, så rätt så.
Du är välkommen och hälsa på. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon