Full version: Vill ni se bilder
vickeva
Denna vecka (43) har vi haft miljövecka, och i det ingår att man ska arbeta ute på skolgården en dag. Jag jobbar i en femteklass och de arbetade så duktigt. Det är härligt att se hur mysigt de tycker att det är att vara ute och ta i med hela kroppen. Här finns bilder om ni vill titta på vår fina skolgård.
Utemiljödag
askar
Barnen ser ut att trivas med utejobbet smile.gif
Det ger säkert energi tillbaka på pluggtimmarna.

Fina bilder.
Gillan
Så fantastiskt härligt ni verkar ha det vid er skola1 Så önskar jag att alla ungar finge ha det wub.gif Och att dessutom låta dem få vara med och ta del av det arbet som behöver göras är ju en extra bonus smile.gif

Tack för titten vickeva! wub.gif
Snöflinga
Ungar är härliga tongue.gif
wolkenkrabber
snacka om schysst skolgård! grönt och fint! allt som fanns på min låg/mellanstadie skola var saflat björkar och gräs :/

på den andra fanns det förvisso en park bredvid men skolgården var bara asfalt... sissta året kom det faktiskt till en volleybollplan och ett lusthus
Ophelia
Underbar skolgård och duktiga elever wub.gif
vickeva
Faktum är att när jag började jobba på skolan såg det inte ut riktigt så här,då var det mycket taggbuskar som skulle avskräcka från att gå på vissa stälen och mycket asfalt, men vi har en mycket aktiv skolgårdsgrupp som förändrar hela tiden.
Vi har både trädgårdsland och kryddträdgård och fruktträd och syrenbersåer... Och så ligger skolan i ett område med koloniträdgårdar och en ganska stor park runtomkring. Går vi ca 500 m kommer vi till Höje å med reningsverkets dammar = massor av sjöfåglar.
Åsa, mälardalen zon 2
En liten undran bara bilderna kom ut så snabbt med tanke på att det var miljövecka v. 43, på skolan jag jobbar på får inte bilder på eleverna läggas ut på internet förren det finns skriftligt godkännande från eleverna, vi har mest myndiga elever (det var nåt lagligt grejs som jag förstod det, att man inte fick lägga ut bilder på skolans hemsida utan elevernas tillstånd) med tanke på att det är omyndiga elever på bilderna borde det väl vara vårdnadshavare som ger tillstånd och det brukar ta tid att få in lappar från föräldrarna.

Eller är det bara skolan jag jobbar på som är överdrivet nitiska eller behöver man inga godkännanden innan man lägger ut bilder??
vickeva
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,28-10-2006, 22:03)
En liten undran bara bilderna kom ut så snabbt med tanke på att det var miljövecka v. 43, på skolan jag jobbar på får inte bilder på eleverna läggas ut på internet förren det finns skriftligt godkännande från eleverna, vi har mest myndiga elever (det var nåt lagligt grejs som jag förstod det, att man inte fick lägga ut bilder på skolans hemsida utan elevernas tillstånd) med tanke på att det är omyndiga elever på bilderna borde det väl vara vårdnadshavare som ger tillstånd och det brukar ta tid att få in lappar från föräldrarna.

Eller är det bara skolan jag jobbar på som är överdrivet nitiska eller behöver man inga tillstånd??

Jodå, vi behöver tillstånd, men jag har en lista på alla barn som inte får vara med på hemsidan (i min klass är det två stycken) och då är det ju bara att se till att de inte är med på några bilder. Verkar ju superkrångligt att be om lov i efterhand...
malin72
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,28-10-2006, 22:03)

Eller är det bara skolan jag jobbar på som är överdrivet nitiska eller behöver man inga godkännanden innan man lägger ut bilder??

här där jag bor så kommer ett brev ut på första skoldagen om man godkänner att ens barn är med på bilderna.... så det ska sen gälla vidare om inte annat händer så att man tex inte vill att dom ska vara med(finns ju kulturer och skyddade som inte vill) men lappen är från första början så på mina barns skola dyker det upp bilder titt som tätt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon