Full version: Så lite man vet
askar
I går fick svåger (makens brorsa) en tilll Stroke,
den fjärde sedan juni i år. sad.gif
Han har varit Fit for fight efter de tre första, men behövt
lite träning för att fixa styrkan i musklerna.

Nu ligger han med slutna ögon, lam i kroppen
... svarar dock när han ombeds nypa
i handen om han är medveten.
Hoppas, hoppas innerligt att han får "vakna" och bli bra.
Han är bara 62 år. wub.gif

Två år äldre än jag.
Magdis
Fy vad hemskt! Så ung... sad.gif
Jag hoppas också att han blir bra och att de hittar orsaken till att får så många strokes. wub.gif
Eva i Skåne
Usch Agneta sad.gif unsure.gif

Det kan ändras på en sekund, men tur är det att man inte vet...

Hoppas det går bra för honom denna gången också
Eva i Skåne
Och IGÅR lade Astra Zeneca ned sin forskning, efter sju år, på en medicin att hjälpa nyblivna strokepatienter unsure.gif sad.gif Sorgligt, men allt handlar väl om pengar...
askar
Har ju också en tio år äldre syrra som råkat ut
för två Stroke.
Hon är svag i vänster hand och har lite vinglig gång (nästan som en fyllis)
Riktigt tråkigt var det att se när vi träffades för ett par månader sedan. sad.gif
askar
CITAT (Eva i Skåne @ 27-10-2006, 22:17)
Och IGÅR lade Astra Zeneca ned sin forskning, efter sju år, på en medicin att hjälpa nyblivna strokepatienter unsure.gif sad.gif Sorgligt, men allt handlar väl om pengar...

Det har jag missat... Så klart det handlar om pengar sad.gif
Snöflinga
Det är så fruktansvärt när något sådant händer en närstående eller vän.. Man kan ingenting göra, bara vara till hands och hjälpa där man kan. Tänker att det är nog bra att man inte vet ....
yenny
Så tråkigt när det händer... Hoppas han repar sej denna gången med.
*kram* wub.gif
askar
Han har öppnat ögonen, kan prata
men kände inte igen sin dotter.
Ser hoppfullt ut iaf och med rätt hjälp kan han
förhoppningsvis komma igen.
Gillan
Det här hade jag missat.

Såå jobbigt. Livet måste bli så mycket skörare när nån får en stroke med såå korta mellanrum. Ni kan ju inte hinna andas ut förrän det är dags igen.

Synd att han inte kände igen sin dotter, men ändå lite positivt att det verkar lite bättre för övrigt. Hoppas verkligen att han blir bättre för var dag som går. Och precis som du säger, Han är ju inte gammal!

Håller tummarna för er wub.gif
Betty
Ja visst är det på nåt sätt tur att man inte vet vad morgondagen kommer att ge. Skulle kanske vara svårt att orka leva annars.

Hoppas din svåger kommer igen den här gången med, styrkekram till er alla. wub.gif
Bettson
CITAT (askar @ 29-10-2006, 22:18)
Han har öppnat ögonen, kan prata
men kände inte igen sin dotter.
Ser hoppfullt ut iaf och med rätt hjälp kan han
förhoppningsvis komma igen.

Det gör han säkert, prognosen idag är mycket bättre än för tio år sedan eftersom behandlingsmetoderna/medecinerna är bättre.

Men det kan vara lite rörigt ett tag med intrycken. Och humöret. Ofta blir man lite "lättrörd" efter en stroke.

Hoppas han mår bättre snart wub.gif
LadyG
Strokes är läskiga, jag hoppas han frisknar till. Det är lika jobbigt för de anhöriga som den drabbade, fast på olika sätt.
Biggan_
Jag håller också tummarna för god bättring!
Kram från mej! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon