AnitaO
Isch ... jag gillar inte detta med sommartid och vintertid.
Jäklars besvärligt är det.
Kan det verkligen vara nåt vi tjänar på undrar jag?
Ophelia
Gud vad tiden går. Men hur blir det nu då (tänker på att nu ska trädgårdsmöblerna in....klockan ställs tbx...hoppas jag)? smile.gif
AnitaO
CITAT (Ophelia @ 28-10-2006, 09:31)
Gud vad tiden går. Men hur blir det nu då (tänker på att nu ska trädgårdsmöblerna in....klockan ställs tbx...hoppas jag)? smile.gif

Ställa tillbaka blir jättebra smile.gif
Klockan 3 blir klockan 2.
*Miss Cocker*
CITAT (Ophelia @ 28-10-2006, 09:31)
Gud vad tiden går. Men hur blir det nu då (tänker på att nu ska trädgårdsmöblerna in....klockan ställs tbx...hoppas jag)?  :)

Visst e det en timme bak med klockan rolleyes.gif , så rätt så. När min grabb var liten och jag surrade angående fram eller tillbaka med klockan kikade han lite klurigt på mej och sa; " för dej gillar blommor och natur e det enkelt mamma, på våren ser du fram emot lökar och annat och på hösten ser du tillbaka på lökar och annat".

Barn är kluriga wink.gif
AnitaO
CITAT (Miss Cocker @ 28-10-2006, 09:38)
När min grabb var liten och jag surrade angående fram eller tillbaka med klockan kikade han lite klurigt på mej och sa; " för dej gillar blommor och natur e det enkelt mamma, på våren ser du fram emot lökar och annat och på hösten ser du tillbaka på lökar och annat".

Barn är kluriga wink.gif

Mycket fiffigt laugh.gif
Reserv
Själv brukar jag tänka att på våren ställer jag fram utemöblerna, och på hösten ställer jag tillbaks dom. rolleyes.gif Min datorn har fått ett frispel och längtar till vintertiden för den har redan ändrat ser jag blink.gif
Irene_L
Jag tänker så här: På våren har jag sommaren framför mig - klockan ställs fram. På hösten har jag sommaren bakom mig - klockan ställs bak.
rolleyes.gif
mvh
Irene
olgak
CITAT (Reserv @ 28-10-2006, 10:49)
Själv brukar jag tänka att på våren ställer jag fram utemöblerna, och på hösten ställer jag tillbaks dom.

Den ska jag försöka komma ihåg!
Alba
CITAT (Irene_L @ 28-10-2006, 11:03)
Jag tänker så här: På våren har jag sommaren framför mig - klockan ställs fram. På hösten har jag sommaren bakom mig - klockan ställs bak.
rolleyes.gif
mvh
Irene

Så tänker även jag.
Kan aldrig bli fel.
ingrid fuxwall
Konstaterar att den enda av husets klockor som själv ändrat tiden är den i datorn.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon