Full version: En död i skönhet...
Monarda
Jag har inget emot hösten, tvärtom. Men det svider lite att köra pelargonerna på komposten när dom är som vackrast. I natt hade vi -7 och tyvärr är det inte ekonomiskt försvarbart att köra värmefläkten hur länge som helst på altanen. Tack och adjö! sad.gif
Alba
Men varför till komposten.
Jag förvara mina i ett "skrotrum" i vanlig rumstemperatur och endast ljus från ett fönster. Vattnar en skvätt max 1ggr/månad.

Funkar hur bra som helst.
Monarda
Jag brukade också kånka in mina tidigare men nu har jag blivit lat och köper hellre nya fräscha på våren. Så får man ta den lilla sorgen på hösten.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Monarda @ 29-10-2006, 19:16)
Jag brukade också kånka in mina tidigare men nu har jag blivit lat och köper hellre nya fräscha på våren. Så får man ta den lilla sorgen på hösten.

va inte lat rädda livet på dom
Monarda
Usch då flaxss, nu ger du mig dåligt samvete! Men jag räddade i alla fall den här raringen som jag tyvärr inte vet namnet på. Nån slags stjärnpelargon är det väl i alla fall?

Alexander-VG-zon3
CITAT (Monarda @ 29-10-2006, 20:23)
Usch då flaxss, nu ger du mig dåligt samvete! Men jag räddade i alla fall den här raringen som jag tyvärr inte vet namnet på. Nån slags stjärnpelargon är det väl i alla fall?

jo jag tro det också .

bra du räddade nån ska dom anå slängas kan dom få leva lite längre inne wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon