Full version: Id - orkidé
Monarda
Billiga orkidéer på ICA men tyvärr utan namn. Tycker faktiskt att den doftar lite. Det finns väl någon duktig här som vet?

pejori
sygopethalum smile.gif wub.gif
Monarda
Tack Pejori, det tog inte lång tid! Nu har jag printat ut lite skötselråd och satt en namnpinne i krukan. Jag tror det får bli ett till besök hos ICA, dom hade flera jättefina sorter som man inte ser så ofta.
Började för övrigt att läsa en bok igår kväll som heter 'Orkidéfeber', kanske det jag fått en släng av.... wub.gif
pejori
CITAT (Monarda @ 29-10-2006, 19:08)
Började för övrigt att läsa en bok igår kväll som heter 'Orkidéfeber', kanske det jag fått en släng av.... wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif japp...har också läst den...nu är du körd!!! laugh.gif laugh.gif
freya
CITAT (pejori @ 29-10-2006, 20:10)
CITAT (Monarda @ 29-10-2006, 19:08)

Började för övrigt att läsa en bok igår kväll som heter 'Orkidéfeber', kanske det jag fått en släng av....   wub.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif japp...har också läst den...nu är du körd!!! laugh.gif laugh.gif

...definitivt laugh.gif
du har snart orkideéröverallt.
kristerh
CITAT (freya @ 02-11-2006, 13:56)
du har snart orkideéröverallt.

välkommen!! känner igen det där laugh.gif
Monarda
Tar också extra lång tid att läsa denna bok. Måste ju alternera mellan fåtöljen och datorn och kolla upp alla skönheter som står omnämnda. laugh.gif
jennyp
humm, hehe ja jag skulle ju göra mig av med alla mina och blev faktiskt av med alla utom två... en av dem lämnade jag hos exet och den andra som inte haft varken stänglar eller blommor på fem år har nu stänglar fulla i knoppar:D På nåt sätt har de dessutom förökat sig till sju stycken... hur nu det gick till tongue.gif
Monarda
Ja där ser man, man ska inte ge upp. Själv släpade jag på en venussko i flera år och den var nära komposten flera gånger. Men för ca ett år sedan fick den sin första blomma och nu har en knopp nyss öppnat sig igen. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon