Tekla76
hej på er alla trädgårdsintresserade smile.gif
Jag är som sagt nybörjare både på detta forum och i min trädgård (har haft denna stora i två år och innan dess en liiiten i tre år, så jag kanske har avancerat ett snäpp). På detta forum har jag läst från och till i flera år och fått massor av tips, så jag ska bidra om jag kan, annars fortsätter jag i periferin.

Nu är det dags att försöka planera hur vår trädgård ska se ut, s att jag har något att gå efter i vår när jorden går att gräva i igen (det går visserligen fortfarande att gräva).

Vi har en 20-år gammal trädgård med gräsmatta på. Jag har börjat vid entren och anlägga en rabatt och påbörjat en slänt bakom huset. I höst blev det också två träd, ett aroma och ett med någort körsbär (minns inte vilken sort, ska bli biggaråliknande iallafall).

Vi ses! biggrin.gif
RibesRubusVitis
Hej och välkommen,
och grattis till den stora trädgården som jag avundas dig. Jag ber att få varmt rekommendera plantering av Ribes, Rubus och Vitis, dvs. vinbär och krusbär, hallon och björnbär, samt givetvis vindruvor. Alla fungerar i zon 3.
kerstin z5-6
Välkommen !! laugh.gif
Ophelia
Glöm inte plommon och minikiwi. Kanske persika och varför inte Mullebär wub.gif wub.gif
Irene_L
Välkommen hit!!!
rolleyes.gif
mvh
Irene
Betty
Välkommen! smile.gif
Tekla76
Tack för välkomnandet! laugh.gif

Läste nu i en annan tråd att ni fortfarande gräver och plnterar, det kanske inte är försent iallafal då. Jag trodde att växterna kanske skulle behöva rota sig ordentligt innan vintern.

Tack också för flera bra tips!
Herbert Arvidsson