|
Själv minns jag solis, som på den tiden skrev i var och varannan tråd om hur lycklig hon var och om sina dockor. Berith och Biggan var de som hjälpte mig igång med album och forumteknink. Maudan var den som först hälsade mig välkommen!  (tror jag iallafall, det är hennes välkomnande jag kommer ihåg iallafall  )
Lars-Olof Arvids
31-10-2006, 09:24
Jag minns Amairas presentation, som var en underbar kontrast till sådana som bara ser problem med små och stora djur i trädgården. Olle
Irene_L
31-10-2006, 09:56
För mig är det Kerstin z5-6. Hon har hjälpt mig så mycket när jag och andra undrar över trädgårdsfrågor. Hon har väldigt mycket kunskap som hon gärna delar med sig. mvh Irene
Glömde Kurt som egentligen var den som svarade mig först på alla frågor jag hade om träd och buskar.  (och fler med honom!) Jag höll mig på trädgårdssidorna ett tag (det var ju trädgårdsintresset som gjorde att jag "hittade" Odla) innan jag gav mig in i "småprat"
wargen är den jag minns från min premiär här. Hon skrev på ett underbart sätt även oldwolfie är en av dom första jag "pratade med" och felix matte, som fixade mina bilder och album
Ja det var en knepig fråga. Ibörjan la jag inte direkt märke till namnen. Hade inget "ansikte" till namnen.
Kerstin i z5-6 verkar väl bevandrad i odlingens mysterium. Berith hjälpte mig med problem att länka bilder.
Netaave för hennes lätta sätt att uttrycka sig i skrift.
vickeva
31-10-2006, 11:00
Jag minns Cilla som alltid svarade (svarar?) på alla trädfrågor, Kerstin z5-6 som verkar kunna så mycket, Hannele, som lärde mig tycka om min enorma idegran, det var nog det allra första jag gjorde på odla, frågade om den, och fick så underbara svar från Hannele med bilder på alla möjliga vackra idegranar, Gammelnalle som alltid sa något snällt till alla, Smekajsa, och många till, en del kommer jag inte ihåg namnet på just nu, men det dyker säkert upp.. Ja och Felix matte förstås..
fruberglund
31-10-2006, 11:35
KristerH med sin fina Mandelklematis och såklart Kerstin som var behjälplig med alla frösådder...dessutom han med lysrören som jag inte ens minns namnet på och som jag inte sett mer här sen Sen trillar det ju in fler på vägen allt eftersom som man märker av...
Ojdå... ja det var ett tag sen! Det var så länge sen så det fanns varken "avdelningar" eller "gula små gubbar" med uttrycksfulla ansikten att förtydliga sina känslor med i inläggen. Den odlait som jag har mitt första trevliga minne av är Åke. Efter månader av läsning på forumet så gjorde jag mitt allra första inlägg. Det var i en tråd som kom att handla om s.k. blomflugor och nikotin... Då när det kändes som om jag hade typ "alla emot mig" så skrev Åke några, för mig tröstande, ord om att jag inte skulle ta åt mig, samtidigt som han önskade mig välkommen till Odla. Sen har jag ju trevliga minnen av flera andra "gamla" odlaiter med förståss... Hade väl aldrig trott att jag skulle bli så fast här...
Mitt starkaste minne var några i den gamla svammeltråden när det snackades om gungor och annat Det var ju många som var inblandade, men mest minns jag Reserv, Magdis och Ophelia.
Eftersom träd och buskar är mitt största trädgårdsintresse är Cilla den jag minns bäst. (Birger, "BigGardener", är ju en annan storhet på det området men han var inte med då.)
De andra som jag minns mest är Hannele, Åke, Felix Matte, Fenja, Kerstin zon5-6, Ralf, Gammelnalle och...jaa...
kristerh
31-10-2006, 13:02
Felix matte, med sina enorma kunskaper om det mesta, ställer man en fråga om något som inte gäller trädgård är hon vips där med en tråd och kerstin förståss med sina enorma trädgårdskunskaper
CITAT (kristerh @ 31-10-2006, 13:02) och kerstin förståss med sina enorma trädgårdskunskaper Ja, Kerstin minns jag också från då jag var ny här. Hon har verkligen stora kunskaper
Fialotta
31-10-2006, 13:40
Jag minns massor av folk...kan inte räkna upp alla...men ett starkt nick är Anne...hon hade en sån stor pellissamling och skickade sticklingar till mig...just i början här...sen lockade jag in Felix Matte ifrån en röksajt som inte finns nu där vi kämpade att sluta röka.
Ina kommer jag också ihåg...hon hade krukväxterna på sina fem fingrar...mycket kunskap där
Jag minns alla... det känns som alla har varit med alltid. (har bra minne, men kort) Nu när jag gick på Sök då ser jag att det är Berith som lärt mig t.ex att lägga in bilder och skriva med färg.
Eva i Skåne
31-10-2006, 13:49
På den tiden jag kom med var forumet inte uppdelat i avdelningar utan det pratades om allt lite huller om buller De namnen jag minns från den första tiden är Berith, som erbjöd sig att skicka fröer till mig när jag frågade efter en vallmo, så var det Åke, som var i blåsväder  och Vilhelm, som bytt namn och sällan syns till längre, Felix matte med sitt varma hjärta och en som jag saknar alldeles kollossalt, Ann, som senare blev Adrianne. Sen har det ju kommit till och försvunnit många kära människor, men detta är mina första minnen.
Nu har jag sugit på den här frågan i flera timmar, så nu får jag väl försöka mig på ett svar som inte kommer att bli komplett på långa vägar. Jag hade ju också läst på forumet ett tag innan jag vågade registrera mig. Men så blev mitt Gyllenbär sjukt, som inte alls var ett Gyllenbär, utan Tomatillos, Och vilket kaos det blev. Jag skulle ju lägga in en bild. Med en karl som inte pratar samma språk som mig när det gäller datorn. Ja, jösses! Men där var det Fenja och Åsa som direkt kom till hjälp. Och jag blev så glad för att det gick så snabbt. Men det är många som jag fastnade för direkt. Kerstin, Åsa, Cilla, Kurt, Lars Olof Arvids, amaira........det finns så många med helt fantastiska kunskaper som man bara suger åt sig av så det är omöjligt att rabbla upp alla. Men Hamilton, får ju inte glömma bort den fantastiska Ladyn som tillsammans med mig skulle ta patent på nå ny sort av de sk Gyllenbären. I småprat var det speciellt Bettson, Pejori, mulle, Reserv Och naturligtvis Felix matte och många fler där också. För att inte tala om Ophelia, Pisan, Yin o Yang. Och netaave, som liksom mig , hade erfarenheter från Örbyhus............som sagt det finns hur många som helst. Framför allt är det ju all hjälp jag fick av Agneta och Pejori med fl. Både med album och en massa annat. Jag visste ju absolut ingenting om den här världen. Helt nollstäld var jag. Bambi på hal is och jag, var väldigt nära besläktade då. Jag har fortfarande långt kvar att gå. Men jag är på G. Såna här frågor borde inte jag svara på. Det blir alltid en hel novell, trots att jag inte ens kommit halvvägs.
Ju mer jag läser i tråden från 2002 desto fler minnen kommer upp Om odling och krukväxter.. det har jag lärt mig av alla er här på forum. Jag har också blivit av med min spindelskräck, tack vare er som hade bilder på sådana och lärt mig att det finns fåglar och fåglar.. de heter inte längre bara "småfåglar" Jag har lärt mig så mycket om allt möjligt. Maken har också via mig lärt en del.. han snickrar massor av fågelholkar. Ritningar fick vi via tips här. Tack alla som har gett mig så mycket kunskap och också många glada skratt. Maudan måste jag tacka för att hon lotsade hit mig.
Fialotta
31-10-2006, 14:35
CITAT (askar @ 31-10-2006, 15:34) Ju mer jag läser i tråden från 2002 desto fler minnen kommer upp Om odling och krukväxter.. det har jag lärt mig av alla er här på forum. Jag har också blivit av med min spindelskräck, tack vare er som hade bilder på sådana och lärt mig att det finns fåglar och fåglar.. de heter inte längre bara "småfåglar" Jag har lärt mig så mycket om allt möjligt. Maken har också via mig lärt en del.. han snickrar massor av fågelholkar. Ritningar fick vi via tips här. Maudan måste jag tacka för att hon lotsade hit mig.  Kraaaaamis vännen
vickeva
31-10-2006, 14:55
ja just det, Ina och Fenja, det var två av dem jag glömt namnen på.. var är de nu?
Lars-Olof Arvids
31-10-2006, 15:03
vickeva
31-10-2006, 15:12
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 31-10-2006, 16:03) Ja minsann, och där hittade jag både Smekajsa och Ina också, och en del andra som man inte ser så mycket här nu för tiden, och själv var jag medlem men hade glömt det..
Susanna
31-10-2006, 15:23
Åsa är nog mitt första minne här, jag var mest aktiv i Köksträdgården i början och där får man alltid kanonsvar av Åsa!
Ju mer man tänker på det ju´fler minns man, även om jag inte varit med lika länge som MÅNGA av er andra.
Men det jag konstaterar är nog att jag minns olika personer från olika delar av forumet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
31-10-2006, 17:32
Oj oj oj, nu har jag tänkt efter men det är svårt.
Har varit med sedan starten, när Göran började med forumet. Så var det ju bara en liten grupp.
Ingrid var med från starten också, likaså Sylvia. Åsa minns jag jag också tidigt samt Kerstin.
Men så är det några namn till jag inte kommer ihåg. Men jag tänker....
När var det egentligen när Göran starta forumet? Minns det ju så väl men inte kommer jag ihåg året
Elisabeth
Ophelia
31-10-2006, 18:03
Hannele
31-10-2006, 18:07
Bäst minns jag alla de jag träffat i verkliga livet. Bara trevligt folk.
De jag kommer ihåg bäst från min start här är nog Gossen Ruda, Posse, Fenja, Oldwolfie och Felix matte... Tyvärr måste jag säga att det stormade rejält stundvis runt flera av dem...trist....för jag fick en väldigt trevlig start med dem alla...utom en av dom som var rent oförskämd men som vuxit med tiden här..
AnnammA
01-11-2006, 01:25
Jag började på det gamla forumet 2002, och Åsa och Hannele, var där då, som jag minns. Sedan blev det ett uppehåll för mig, burken blev kaputt, och jag glömde av odla, och vilket namn jag skrev under, och sedan blev det en nystart fram till NU.
AnnA
rosentass i Göteborg
01-11-2006, 01:52
Oh jag minns scout som gav proffsiga råd om monstera, och LENASCH - sååå kul och en superbegåvad skribent! - vart tog hon vägen?? Annars gick det åt skogen med min första odlarfråga som gällde lökar i kruka. De dog allesamman. Och så Berith som givit tekniska datorråd och svarat snabbt i töntiga nödsituationer utan att ALLS rynka på näsan. Flaxss också för charmig obegriplighet. Och så minns jag faktiskt dig Leia. Den första som välkomnade mig till forumet.  Gick ju med först ngn gång våren 2006. Jo jag minns också ngt med dockor men hängde aldrig riktigt med. Idag är det ödet som gäller ...
Jag har funderat o funderat... det är så himla många namn som fastnat så jag mins inte vilka som var först... Men Felix matte var en av de första, likaså Reserv och Pejori... andra namn som fastnat är scrollan, Zarah p, Hamilton, stina, lady G, Zazu , Linda A och en massa namn till... men jag kan ju inte räkna upp hela odla
Felix_matte minns jag som en av de absolut mest hjälpsamma och kunniga på hela Odla, och snälla Yenny förståss och Reserv, Pejori, Scrollan... Det kommer att sluta med att jag räknar upp hela Odla...
netaave
01-11-2006, 14:27
Felix matte (nu askar) amiaria och Maudan var dom som jag minns först, sen hur förbluffad jag blev över den proffsighet som finns här.
netaave
01-11-2006, 14:30
CITAT (vickeva @ 31-10-2006, 15:55) ja just det, Ina och Fenja, det var två av dem jag glömt namnen på.. var är de nu? Ina finns på bendro.se, som "skogsina"
netaave
01-11-2006, 14:31
Jag har ju också några år på nacken här, och minns med tacksamhet framför allt Kerstin. Hon orkade ge mig svar efter svar när jag skulle börja min bauta-rabatt/woodland för några år sedan. Likaså Åsa, Micke, Bernt, Cilla, Bengt ... Generellt sett är det nog olika profiler jag minns från olika trådar. Det är ju inte samma "proffs" bland krukväxterna som bland träd och buskar ex.vis. I övrigt finns det så många kunniga och generösa, men även många som helt enkelt verkar så vansinnigt trevliga! Eva i Skåne, Mulle, Amaira, Reserv, Uno, Askar, Eva Småländska höglanden... Inser att jag ser deras avatarer framför mig, men kommer inte ihåg alla namn! Saknar gör jag: Adrianne, Ingrid (med rosa flamingon  ), den mysiga Eva (som "tvingades" flytta från sitt hus) och Wargen.
Elisabeth-Västkustkolonisten
02-11-2006, 09:03
Ewa L Ingrid med den rosa flamingon har mycket annat att göra just nu. Men hon kommer säkert tillbaka någon gång
Elisabeth
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|