Full version: Segt internet...
Floppy
Jaha...nu har jag haft segt internet i 3 dagar...

Tänkte köra testet...TP-Test...å se hur pass dåligt det var...
Ska ha 2 Mbit/s...
Brukar normalt ligga på 1,76 Mbit/s...enligt tidigare tester...

Igår kl 8 på morgonen hade jag 581,08 kbit/s
...gjorde testet på eftermiddagen runt 14 tiden och då var det nere på 357,38 kbit/s
...gjorde testet kl 12 i natt då var det nere på 74,70 kbit/s

Nu skulle jag göra testet igen och då vill testet inte ens göra testet pga av att det går för långsamt... sad.gif ... *suck*

Ni ska veta hur kul det är att ladda en sida på odla... laugh.gif mad.gif ...ca 2-3 minuter...så då kan man fixa lite kaffe eller gå på toa under tiden...läsa en tidning..eller varför inte en heeel bok....

*undrar om det märks att jag är lite less nu* sad.gif

Jag har ringt bredbandsleverantören igår men de har inte hittat nått än...
Felet ska ligga hos Hudiksvalls stadsnät...för det är bara vi som har problem... jag väntar med spänning...

Undrar hur lång tid det tar att ladda upp mitt inlägg??? wink.gif

Det här kanske skulle ligga under 'gnäll-tråden' men det tar för lång tid att byta nu...
Jaha nu har jag fått gnälla lite iaf... tongue.gif

Gjorde testet igen...jiiihaaa... 8,01 kbit/s...*baaa*
Pirum
Ojdå, och jag som tycker att 31.2kbit/s (mitt modem), när jag hälsar på mina föräldrar, är långsamt smile.gif

(Jag har dock fetband också, i min lägenhet)
LadyG
Shit, hoppas de hittar något snart för så ska du inte behöva ha det. Får du sänkning av avgiften när Internet är så obrukbart?
Floppy
CITAT (LadyG @ 31-10-2006, 11:09)
Shit, hoppas de hittar något snart för så ska du inte behöva ha det. Får du sänkning av avgiften när Internet är så obrukbart?

Nä det tror jag inte...men om det håller i sig hela veckan så kommer jag att be dem att sänka avgiften för dessa dagar...

Men egentligen är det Hudiksvalls Stadsnät som ska ge mig kompensation och inte min bredbandsleverantör. mad.gif ..för felet ligger troligen hos H-valls Stadsnät...men mitt bolag (Lidén Data) är så schysta så de ser till att felet fixas...så slipper jag ringa till Stadsnätet å krångla ... smile.gif

Ojojoj vad låååång tid det tar å ladda upp en sida...*jäsp*
Kan ju inte annat än skratta laugh.gif
Fialotta
testa hastigheten på ditt bredband

Här är en bra sida för test
Floppy
Yeeeehaaaa... smile.gif smile.gif smile.gif
Äntligen....nu går det undan igen.... tongue.gif

Maudan: Tack för tipset men jag använder mig av ett program som heter TP-Test...som du kan ladda hem här och använda fritt...det är ett svenskt pogram så allt är på svenska...super duper...

smile.gif
Fialotta
CITAT (Floppy @ 31-10-2006, 16:03)
Yeeeehaaaa... smile.gif smile.gif smile.gif
Äntligen....nu går det undan igen.... tongue.gif

Maudan: Tack för tipset men jag använder mig av ett program som heter TP-Test...som du kan ladda hem här och använda fritt...det är ett svenskt pogram så allt är på svenska...super duper...

smile.gif

Tack....la den i favoriter...ska nog hålla ögonen på hur fort det går o vad man betalar för liksom smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon