olgak
Vi satte en hosta i urna, och jag tänkte att det enklast vore att gräva ner den över vintern i en tom rabatt. (Alternativ som jag förstått det vore att t.ex. sätta den i en korg och fylla runt om krukan med något isolermaterial, men nu har vi ingen korg så...)

Är det bara att gräva ett hål och trycka ner urnan, eller ska man krångla till det på något sätt som jag inte känner till?
kerstin z5-6
Nja urnan är väl onödig .. ta ur växten o gräv ner den .. och placera i urnan igen i vår ... smile.gif
olgak
Det var snabbt svar smile.gif!!!

Jaså, ta ur den ur urnan säger du. Jag förstår att säkert har du rätt, jag hade föresällt mig helt säkert, att man skulle stoppa ner hela urnan laugh.gif . (Särskilt eftersom jag läst nånstans att hostor helst inte vill bli flyttade på...) Men det verkar ju lite lättare ändå, att sätta ner bara plantan.
kerstin z5-6
Hostor ? -mina har haft #hjul" utan problem .. laugh.gif
mer risk att den ruttnar i krukan -du kan vara lite varsam med rötterna bara
Den ska ju kylas ner o "förvaras i jorden bara ...flyttas till krukan igen när tjälen släppt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon