fruberglund
Vill inte att min Höstanemon "Whirlwind" ska dö i vinter (det gjorde den förra jag köpte) och har därför tänkt täcka den i vinter.

När ska jag täcka och hur? Nu har det ju kommit snö men den är fortfarande grön, jag kan väl inte täcka den när den är grön, ska den inte vissna ner först?

Vad ska jag täcka med? Granris eller jord eller löv?

Har aldrig täckt något förut utan bara kupat rosor så om nån kan hjälpa mig så vore det bra smile.gif

Löv brukar jag sopa in i rabatterna men i år har ju inga löv hunnit ramla innan snön kom nu så det finns inte så mycket löv att tillgå.
kerstin z5-6
Granris är bra , spänstigt och håller sig in till våren -täck marken runt plantan och den är ju inte vedartad så du kan nog även täcka över hela
renate
Jag köpte också en Whirlwind men har aldrig täckt mina höstanemoner,har jag tillgång till löv så lägger jag det i rabatterna men i år ser det dåligt ut.Får väl hämta lite ormbunksblad i skogen till täckning av det ömtaliga(har jag ömtaliga växter?nej)Min gingko Biloba täckte jag med klippt klematisris det är luftigt och isolera förhoppningsvis.
RachelPT
Kan man använda presenning för att täcka över perennerna ?
kerstin z5-6
absolut inte -det är dessutom helt onödigt att täcka perennerna i Västerbotten -vi har redan världensbästa täcke -snö smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon