Hum
Nu ser det ut att vara änglatrumpetens slut... det har varit en helvetisk kamp mot spinn hela hösten och nu visade sig med första nattfrosten att trumpeten tar mera skada än kvalstren. Och just som jag fick den att blomma mad.gif

Den klarar säkert inte övervintring om jag klipper bort alla blad och håller bara stammen upp till Y:et (sista desperata planen) ?

Tag detta som råd till nästa sommar: glasade söderbalkonger passar inte änglatrumpeter, och förmodligen inte alls för potatisväxter.

-jb-
kerstin z5-6
Klart den gör -du kan avlöva den om du tycker det behövs ..
smile.gif
LadyG
Ibland är det inte roligt alls att odla saker, man har oddsen emot sig kan jag ju säga. Änglatrumpet har jag faktiskt inte vågat mig på, men jag hade liknande problem med krassen. Det inte lössen hade ihjäl mördade värmeböljan och det lilla som blev kvar såg för ynkligt ut.
Alexander-VG-zon3
som kerstin sa kna du ta veck löven det har jag gjort med min effter första natt frosten . så tar jag veck *bryterveck* bladen så dom slibbiga bladne inte hänger å tynger pinnarna plus är dte lättre att ohyrs bekämpa pinnar
Hum
Och så gjorde han. Dom ser faktiskt inte så illa ut avlövade heller. smile.gif

CITAT
är dte lättre att ohyrs bekämpa pinnar

Ja, det var bra sagt, flaxss. Dom små krypen bara sprang runt i panik då dom insåg att dom blivit utan skydd!

Hann dina egna trumpeter grena sig förresten? Visade sig nämligen då mina äntligen blommade att de inte alls var den sort som det stod på påsen... jag beställde "Sanguinea", den rödgula sorten och fick i stället vit-rosa blommor då det äntligen drog sig ihop till det. Jag tror det är en Suaveolens (formen på blomman är också helt annan än ho Sanguinea).

-jb-
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon