fruberglund
Hittade det här fönstret på en annons för hus till salu. Måste vara det mest udda fönstret jag någonsin sett.

Sååå fränt tycker jag det är men det måste ju kosta multum...jag menar ett vanligt fönster är ju inte så billigt det heller.

Tja, nu har vi ju ett hus som inte ska byggas om men drömma kan man ju biggrin.gif
Hannele
Själv tycker jag att alldeles för många nya hus liknar frikyrkor.. unsure.gif
Berith
CITAT (Hannele @ 02-11-2006, 15:29)
Själv tycker jag att alldeles för många nya hus liknar frikyrkor..   unsure.gif

Joo ibland undrar man ju om det är nån föreningslokal som byggs? Neejdå det är bara nybyggare med fantasi. biggrin.gif

Lundhaga snickeri gör fönster på beställning, vanliga och ovanliga.
netaave
Eller att för många kyrkor liknar vanliga hus..... tongue.gif

Håller med om att fönstret var häftigt men vet inte om jag skulle vilja ha det själv.
Däremot skulle jag vilja ha ett stort runt fönster, inomhus mellan hallen och vard.rummet. smile.gif
Inga från Närke
Det var lite annorlunda det håller jag med om. Möjligen är ägaren till huset snickarkunnig för det är nog dyrt om någon annan skall göra det.

Men lite håller jag med Hannele också ser lite kyrkaktigt ut. Kanske är ett gammalt kyrkfönster rolleyes.gif
Tezzla
Jag gillade staketet jag...
Alba
Jätteläckert fönster men jag tycker inte det passar just på detta hus.
Lite av kyrka tycker även jag.
*Molly*
Tycker gamla hus ska ha original utseende på fönster, det förstör när man byter ut fönster på äldre hus och sätter in moderna.
Just det här fönstret gillar jag inte heller nåt vidare.
KURT
CITAT (Molly @ 02-11-2006, 15:48)
Tycker gamla hus ska ha original utseende på fönster, det förstör när man byter ut fönster på äldre hus och sätter in moderna.

Det här är ju en tillbyggnad och då är det bara bra om man gör ett stilbrott.
*Molly*
CITAT (KURT @ 02-11-2006, 15:57)

Jadå jag ser att det är tillbyggnad men likväl tycker jag inte det är snyggt.
Allis
Jag tycker att fönstret är för stort på den lilla väggen. Det vore snyggare om det var mindre, mer ovalt, som en båge och satt högre upp utan spröjsar, så det blir mer enhetligt med övriga fönster. Staketet ser för gräsligt ut. Påminner mer om en hästhage laugh.gif
kristerh
jag tycker det är snyggt, kul med något som sticker ut
Leia
CITAT (netaave @ 02-11-2006, 14:34)
Däremot skulle jag vilja ha ett stort runt fönster, inomhus mellan hallen och vard.rummet. smile.gif

Läckert! smile.gif
Klura
Själva fönstret var snyggt men inte på det huset.
Var alldeles för stort och klumpigt i förhållande till väggen.
fruberglund
Näää, tycker inte det ser kyrka ut. Tänker av nån konstig anledning mer på det marina...

Det kanske är stort för att de ville ha in mer ljus, vad det är för sorts rum innanför framgår inte av annonsen. Jag skulle nog satt franska dörrar på det rummet så man fick utgång till altanen (fast det kanske de har på andra sidan).

Ja Netaave, det såg jag att de gjorde i nåt sånt där inredningsprogram (tror det var Bygglov på 4:an) och det var skitsnyggt!
Kaa
vad konstigt det ska vara att sätta upp gardiner.
Hannele
CITAT (Kaa @ 02-11-2006, 16:25)
vad konstigt det ska vara att sätta upp gardiner.

Det finns gardinstång till runda fönster - om man nu vill gömma ett så vackert fönster.
renate
CITAT (Molly @ 02-11-2006, 17:05)
CITAT (KURT @ 02-11-2006, 15:57)

Jadå jag ser att det är tillbyggnad men likväl tycker jag inte det är snyggt.

Håller med dig Molly,jag tycker inte heller det är snyggt och parabolantennen gör det inte snyggare. laugh.gif
ninnisky
CITAT (Molly @ 02-11-2006, 14:48)

Instämmer helt - gillade inte alls detta fönster heller.
Ser lite sorgligt ut med "neddragna " mungipor.
Lite vilja men inte kunna ....över det hela!
Sollan
Tycker att det liknar en halv båt som är uppställd...
Biggan_
Inte i min smak heller! Men smaken är som r***n, klöven! smile.gif
Magdis
Inte min stil heller....tycker inte det passade in på detta hus. Får också lite frikyrkokänsla faktiskt. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon