fruberglund
Jodå, min bästa vän ringde till fertilitetsmottagningen igår och barnmorskan där tyckte att det hade blödit för lite för att allt skulle ha kommit ut, idag var de dit och BEBIS LEVER!!! Tjohooo, vad glad jag är!

Nu är vi allihopa så förbannade på sjukvården (sjuk & hälsoupplysningen). När min bästa vän ringde första gången så fick hon till svar att det fanns ingen chans att bebisen överlevt och hon fick inte ens åka in och kolla för att sköterskan hon pratade med var så säker. Missfallet hade troligen blivit redan för en vecka sen sa sköterskan. Men vi var ju på ultraljud då och såg att det levde sa min väns kille. Spelar ingen roll sa sköterskan, finns ingen chans ändå.

Oj så fel hon hade och oj så mycket smärta hon orsakade!

Hur f-n kan man uttala sig om en sån sak utan att ens låta dem komma in på kontroll? Fattar man inte hur svårt det är att få höra en sån sak? J-la okänsliga kärring (förlåt men jag är så arg!)

Enligt barnmorskan på fertilitetsmottagningen var det tydligen jättevanligt att man blödde, min bästa vän blödde från livmodertappen och det påverkar inte bebis något alls tydligen. Skönt att det finns folk som vet vad de pratar om i alla fall. Konstigt dock att en registrerad sköterska inte vet om det om det nu är så vanligt och om hon nu inte visste ska hon inte säga nåt alls innan de kontrollerat tycker jag.

Glad att allt löste sig till det bästa och hoppas resten av graviditeten går som den ska nu. Ska hålla er uppdaterade (om ni vill alltså smile.gif )
Alba
Underbart. Jag ryser när du berättar.
Hur kan en sköterska bete sig på detta sätt. Tänk vilka fruktansvärda minuter och timmar din vän och sambo/make fått genomlida.
Nu håller jag tummarna och hoppas det går bra.
Klart du ska hålla oss underrättade om din väninna tillåter.
yenny
Fy va arg man kan bli, hur kan man bara säga så utan att de fått komma in och kolla allt. Fy så onödigt att det måste ha mått så illa i onödan mad.gif

Men så härligt att de fortfarande är gravida wub.gif
Hoppas allt går bra nu i fortsättningen.
faith
Åh, jag blir så glad över denna nyhet så jag är alldeles tagen och helt varm i hjärtat. wub.gif wub.gif

Men det som hänt får inte hända. mad.gif Om din vän orkar så bör hon faktiskt anmäla det som hänt. Om hon orkar förstås, många gånger är detta något man inte orkar med. sad.gif

wub.gif
Inga från Närke
Vad glad jag blir också för denna nyheten, hoppas att det går bra och självfallet vill vi ha uppdatering hur det går.
Tycker också det borde anmälas åtminstone det lidande de fått stå ut med men man kan ju förstå att de kanske inte orkar.
Maria i Helsingborg
Spelas inte sådana samtal in - vid behov?
Vilken hemsk upplevelse för era vänner!!!! mad.gif
Magdis
Men herrejösses, hade de inte konstaterat missfallet innan de slänger ur sig ett besked? mad.gif Det är så man baxnar! Men tyvärr är det inget ovanligt sätt att behandla "kvinnoproblem". Har en kollega som hade ringt sin BM och varit orolig över en liten blödning hon haft i början av graviditeten. BM hade först sagt att hon skulle komma på kontroll men sen sa hon "nej förresten det tjänar inget till, jag tror du fått missfall!" HUR kan man sitta o säga så utan att ha undersökt?! blink.gif mad.gif

Jag är så glad för din väninnas skull att det trots allt var bra. Det är så många som har ofarliga blödningar att de verkligen borde ha bättre rutin på att hantera sånt i sjukvården.
Biggan_
Något sådant skulle ingen behöva uppleva! mad.gif Hoppas allt går lyckligt vägen nu då!
sudden
ANMÄL!!!!!!!!!!!!!! mad.gif
Margaretha
Hårresande, fullständigt hårresande! Hoppas att glädjen kan ta över igen, men hon borde faktiskt anmäla - om hon orkar!! mad.gif
morellen
Vad underbart att allt såg fint ut men vilket nonchalant bemötande stackarn fått i telefon.
Skall helt klart anmälas så att inte någon mer råkar ut för det! Samtalet skall finnas inspelat om det var till sjukvårdsupplysningen.
ingrid fuxwall
Det är beklagligt att landets sjukvård är så bristfällig.

givetvis kan de anmälla men ... I och för sig finns det ställen dit man kan vända sig och man kan få skadestånd men ibland undrar jag om det är värt det.

ingrid
askar
Åh jesses ohmy.gif detta hade jag missat.

Så skönt att höra att allt är Ok wub.gif

Vet inte hur jag skulle agerat... men jag tror inte att man i den sits
som dina vänner är i... skulle ha lagt energi på anmälan.
Den kan de göra även senare när de kommit över chocken.
pejori
tror inte det hjälper med en anmälan smile.gif smile.gif
det kan ju helt enkelt vara ett missförstånd...och det beror på, hur den som ringde dit uttryckte sig.... smile.gif
så det är nog bortkastad energi,som man kan lägga på annat wub.gif
netaave
Se absolut till att hon anmäler det här och den/de personer som felat!
Det gör ingen skillnad och gjort är gjort, men det måste ändå anmälas, sådant här får man inte tiga med!!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon