Nu är vi allihopa så förbannade på sjukvården (sjuk & hälsoupplysningen). När min bästa vän ringde första gången så fick hon till svar att det fanns ingen chans att bebisen överlevt och hon fick inte ens åka in och kolla för att sköterskan hon pratade med var så säker. Missfallet hade troligen blivit redan för en vecka sen sa sköterskan. Men vi var ju på ultraljud då och såg att det levde sa min väns kille. Spelar ingen roll sa sköterskan, finns ingen chans ändå.
Oj så fel hon hade och oj så mycket smärta hon orsakade!
Hur f-n kan man uttala sig om en sån sak utan att ens låta dem komma in på kontroll? Fattar man inte hur svårt det är att få höra en sån sak? J-la okänsliga kärring (förlåt men jag är så arg!)
Enligt barnmorskan på fertilitetsmottagningen var det tydligen jättevanligt att man blödde, min bästa vän blödde från livmodertappen och det påverkar inte bebis något alls tydligen. Skönt att det finns folk som vet vad de pratar om i alla fall. Konstigt dock att en registrerad sköterska inte vet om det om det nu är så vanligt och om hon nu inte visste ska hon inte säga nåt alls innan de kontrollerat tycker jag.
Glad att allt löste sig till det bästa och hoppas resten av graviditeten går som den ska nu. Ska hålla er uppdaterade (om ni vill alltså