Full version: Isskåp...
Sollan
Har fläkt i mitt växthus. Igår slog det till med snö och kallt.
Utanför står jag och kommer inte in, för spåren till dörren är blockerade med is.
Fasiken också....
Jaja... wacko.gif
Gurkan
CITAT (Sollan @ 02-11-2006, 15:56)
Har fläkt i mitt växthus. Igår slog det till med snö och kallt.
Utanför står jag och kommer inte in, för spåren till dörren är blockerade med is.
Fasiken också....
Jaja... wacko.gif

Aj aj aj, utelåst från paradiset ... låter inte kul ! sad.gif
Lady Hamilton
Het vatten, hårtork? Och sedan när du" tinat upp" och fått bort isen rensa avrinningshålet (om du har något) Sedan smörjer du spåren rejält med olja smile.gif Sedan brukar det inte vara några problem
Sollan
Förvisad var ordet. Men nu har det tinat upp så idag ska jag ta in de sista tomatkvistarna.
Vet inte riktigt hur jag ska göra med snön som kommer att fylla spåren?
Katti med torpet
CITAT (Sollan @ 05-11-2006, 11:14)
Förvisad var ordet. Men nu har det tinat upp så idag ska jag ta in de sista tomatkvistarna.
Vet inte riktigt hur jag ska göra med snön som kommer att fylla spåren?

Råkade ut för samma problem förra vintern och hittade en inte helt billig men dock bombsäker lösning.
Köpte en värmesladd, en sån där man kan vira runt eller stoppa i vattenslangar för att de inte skall frysa.
Sladden sitter nu fastspikad under plåten den skall tina. Jag sätter på den 1-2 timmar innan jag skall in så tinar all snö och is bort. Strömförbrukningen är minimal så det är inköpet (inte billig) och behovet av eluttag som är den trånga sektorn.
Sladd finns t.ex. på Clas i sjön och Jula
Sollan
Tack för tips. Elkontakten sitter inne i huset förstås.... för killa sambon under hakan tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon