Castea
Mitt jättebra gratis antivirus-program AVG ska upphöra som gratis programvara nästa år.

Har någon tips på annat bra antivirus-program? Gratis är det jag efterfrågar i denna tråd, så inga tips om Norton o dyl, tack! wink.gif

Kör Windows XP.

Funderar på om något av dessa program är bra?

Hojta till om ni vet nåt!

Tack!
pejori
Jag har AOL aktive virussheild...otroligt bra program smile.gif smile.gif
skyddar allt och varnar direkt....jag rekomenderar den varmt smile.gif
Leia
CITAT (pejori @ 02-11-2006, 16:52)
Jag har AOL aktive virussheild...otroligt bra program smile.gif smile.gif
skyddar allt och varnar direkt....jag rekomenderar den varmt smile.gif

Det har vi också nyligen skaffat, och är supernöjda!
sudden
vi har avast home edition som vi är supernöjda med!
olgak
CITAT (Castea @ 02-11-2006, 17:47)
Mitt jättebra gratis antivirus-program AVG ska upphöra som gratis programvara nästa år.

Usch då, vi som har AVG biggrin.gif !! Är det vid årskiftet, vet du det? I så fall måste vi också börja leta nya gratis-antivirus...
Castea
CITAT (olgak @ 02-11-2006, 18:01)
CITAT (Castea @ 02-11-2006, 17:47)

Usch då, vi som har AVG biggrin.gif !! Är det vid årskiftet, vet du det? I så fall måste vi också börja leta nya gratis-antivirus...

Jag fick meddelande att den gratis programvaran upphör 15 januari.

Tack för tipsen! Kul att det verkar finnas andra gratis program som ni är så nöjda med.
Piccante
Neeeej ohmy.gif jag måste oxå börja betala för mitt virusprogram.

Jag använder brandväggen Zonealarm Pro, minns inte riktigt varför jag valde den men förmodligen för att den är kompatibel med AVG. Jag hörde av en kompis att AVG skulle vara mkt bra virusprogram men tyvärr funkar det inte tillsammans med vissa brandväggar.

Vet någon om AOL´s virusskydd är kompatibelt med Zonealarm så det inte blir fel om jag byter virusprogram? Annars får jag kanske byta båda programmen vid årskiftet sad.gif
Jejja
CITAT (sudden @ 02-11-2006, 18:00)

Samma här! Vi är jättenöjda med Avast!!
pejori
CITAT (Leocarpus @ 02-11-2006, 17:36)
Neeeej ohmy.gif jag måste oxå börja betala för mitt virusprogram.

Jag använder brandväggen Zonealarm Pro, minns inte riktigt varför jag valde den men förmodligen för att den är kompatibel med AVG. Jag hörde av en kompis att AVG skulle vara mkt bra virusprogram men tyvärr funkar det inte tillsammans med vissa brandväggar.

Vet någon om AOL´s virusskydd är kompatibelt med Zonealarm så det inte blir fel om jag byter virusprogram? Annars får jag kanske byta båda programmen vid årskiftet sad.gif

ja det är det...har zon-alarm också wub.gif
Gurkan
CITAT (Jejja @ 02-11-2006, 18:51)

Samma här! Vi är jättenöjda med Avast!!

Samma här !

Funkar bra ihop med ZoneAlarm också.
faith
CITAT (Castea @ 02-11-2006, 16:47)

Nej! sad.gif Då måste jag också börja leta nytt. sleep.gif
Castea
Hmmm.... förlåt, jag tror faktiskt jag missförstått meddelandet jag fick från AVG.

Meddelandet jag fick var detta.

Men nu när jag läser mer noggrant så finns det ju faktiskt fortfarande en gratis nerladdning av den uppgraderade versionen.

HÄR

FÖRLÅT mitt snurriga surriga jag idag. wacko.gif

sad.gif unsure.gif wink.gif
elleave

Jag med! smile.gif Gillar det bättre än AVG Här kan man ladda ner det Avast
KURT
Generellt när man letar programvaror så brukar det vara bra att att leta på de större programsiterna t ex Tucows. Där kan man sedan sortera t ex efter fri programvara eller shareware eller utgå från vilka som är mest nedladdade. Programmet AVG som nämdes ovan listast där som "Commercial Demo".
grycken
Tack för tipset om Tucows!

En arbetskamrat till mig råkade radera alla bilderna på kamerans minneskort. Jag hittade ett jättebra program hos Tucows, FreeUndelete 2.0, som jag verkligen rekommenderar. Lätt att använda och effektivt. Hon fick tillbaka alla sina bilder. Det går naturligtvis lika bra att återställa filer från andra media än minneskort.
Pirum
Jag har kört AVG i flera år, inga problem. Litet och snabbt, uppdateras ok även över modem. Har inte testat nya 7.5 så mycket, men det verkar också bra.

Gratisversionen från http://free.grisoft.com har i mina ögon länge varit bättre än den kommersiella versionen, pga att den varit enklare att använda och inte saknar några funktioner jag anser mig behöva ha.
arno
Jag kan tipsa om Antivir - fungerar mycket bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon