Full version: Stroke
askar
Hittar inte förra tråden så jag gör ny.

På em var vi på sjukbesök hos svåger som fick sin fjärde stroke för en vecka sedan.
Han har förlamningssymptom på hö sida, har bara ett seende öga sen tidigare (olycka) och på det friska ögat ser han bara stundvis... ibland ganska bra
ibland bara mörkt/ljust... som vi uppfattade det som.
Men iaf så kände han igen både maken och mig på rösten och kom ihåg våra namn. smile.gif
Han var stundvis väldigt medveten om sin situation, undrade varför
han drabbats igen, för att i nästa stund inte ens komma ihåg vilka som fanns
i rummet. sad.gif
Vi hoppas ändå att han ska komma igen ganska bra, eftersom han stundvis
var så skarp i minnet. smile.gif
netaave
Hoppas det går åt rätt håll. Min lillasyster fick en stroke för ett år sen endast 47 år gammal, förmodligen förorsakad av stress. Hon är fortfarande inte riktigt återställd, har problem med ena armen och är lite sne i ansiktet. Har svårt att äta utan att det "ramlar ur" o.s.v.
askar
CITAT (netaave @ 02-11-2006, 23:08)
Hoppas det går åt rätt håll. Min lillasyster fick en stroke för ett år sen endast 47 år gammal, förmodligen förorsakad av stress. Hon är fortfarande inte riktigt återställd, har problem med ena armen och är lite sne i ansiktet. Har svårt att äta utan att det "ramlar ur" o.s.v.

Visst är det hemskt när så unga drabbas. Stackars din syster.sad.gif
Biggan_
Usch så trist när sådant händer sad.gif
Hoppas på snar bättring och att han kommer att kunna fungera igen på bästa sätt.
Känner med er! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon