karjo
Vi ska ha julbak på scouterna och jag har lovat att komma på vad vi ska baka. Vi är uppdelade i fem patruller och därmed vore det bäst med fem olika recept så att inte alla göra lika eftersom vi ska bjuda varandra sen. Men problemet är att vi har bara en spis och ugn, det är med andra ord praktiskt ogenomförbart om alla patruller behöver ugnen eller spisen hela tiden.

Kan ni hjälpa mig? Kan knappt komma på nåt mer än chokladbollar... rolleyes.gif

Något enklare moment skulle kunna få utföras vid spis, typ smälta choklad om man sen kan gå till en annan plats för att slutföra...

Hjälp!! blink.gif Ser ni kaoset framför er med 25 vilda bagare!? laugh.gif Och ett gäng redan nu förfärade ledare!? tongue.gif

Nej, då det ordnar sig, men ni kanske har några bra recept på lut!?

Tackar så länge!
Gåsis
Sån där gammaldags radiokaka som jag inte alls har något recept till laugh.gif Men var det inte något med smält choklad, kokosfett och mariekex? Ingen ugn, det är jag i alla fall säker på.

/Åsa
karjo
Just det! Ett sånt recept har jag faktiskt! biggrin.gif Tack!

Fler förslag? smile.gif
LadyG
Hur var det med det där godiset man kunde göra av cornflakes och choklad, jag vet att det är gott men jag kommer inte ihåg alla ingridienserna. Men det skulle bara stelna, inte ungslagas så mycket vet jag.
Gåsis
Tårta av färdig tårtbotten, räknas det som bak unsure.gif

/Åsa
karjo
Japp det gör det absolut! Men tyvärr funkar det inte denna gången eftersom bakverken inte ska ätas direkt utan sparas i 2 v innan kalaset... smile.gif
myskmadra
Färga in marsipan i olika färger och göra olika figurer - roligt att göra morötter, blomkål, ärtskidor. Morötternas toppar kan doppas i smält choklad och sedan i kokosflingor. Kan det va nåt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon