Full version: Klarar ni den?
gunnelö
Ja egentligen tvivlar jag inte alls på att ni knäcker den här. Det finns ju så mycket kunskap här. Ca 2 cm i diameter och blommar inomhus just nu, ensam på sin stängel.
Undrar bara hur många minuter det tar?

Trevlig allhelgonhelg önskar

Gunnel Ö smile.gif
Zazu
pinguicula, tätört? rolleyes.gif
malin72
hm wink.gif hade den inte varit mörkare än min i färgen så hade jag sagt tina "köttätaren"
Betty
Pinguicula Tina - Tätört kanske... Jag har en som blommat oavbrutet sen mars. smile.gif
malin72
hihihi nu har 3 svarat samma blomma nu e jag nyfiken tongue.gif tongue.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker det är mycket likt en Streptocarpus.
Piccante
Jag känner knappt igen något som växer inomhus, men jag håller med majoriteten och säger tätört. Kan man inte få se ett blad på växten?
pejori
tippar också på en streptocarpusart wub.gif
CarMa
Streptocarpella - Sammetsöga??
gunnelö
Jodå det är "köttätaren" P. Tina. Ni är otroliga! Och som sagt det tog inte många minuter. rolleyes.gif
Leocarpus - visst ska du få se bladen. Jag återkommer med en bild på hela växten.

Gunnel Ö
Piccante
CITAT (gunnelö @ 04-11-2006, 07:07)
Jodå det är "köttätaren" P. Tina. Ni är otroliga! Och som sagt det tog inte många minuter.  :rolleyes:
Leocarpus - visst ska du få se bladen. Jag återkommer med en bild på hela växten.

Gunnel Ö

Nej du behöver inte lägga ut en bild till för min skull. Nu vet jag ju att det var Pinguiculan, jag hade velat se ett blad för att kunna gissa. Jag blev lite ställd för jag insåg att jag var väldigt osäker på hur tätörtens blomma egentligen såg ut.
gunnelö
Okay Leocarpus. Då struntar jag i att ta en bild. Det går ju också att googla om man vill.

Gunnel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon